طریقه انتقال تصاویر در دوربین مدار بسته

در دوربين مداربسته براي انتقال صوت و تصوير از پروتکل هاي آي پي استفاده مي شودکه اين سيستم قابليت کاربرد در شبکه را دارد درصورتيکه براي انتقال تصاوير نخواهيم از اين سيستم استفاده کنيم بايد يک زير ساخت مستقل ايجاد شود.مثل لينک وايرلس و اگر هم فواصل دور مد نظرتان است ازخط تلفن يا فيبر نوري استفده کنيد .با استفاده از اينترنت تصاوير انتقال يافته و کاربر از هر جاي دنيا که باشد ميتواند تصاوير را بر روي کامپيوتر و يا مرورگر و يا حتي تلفن همراه مشاهده نمايد. نصب دوربين مداربسته

در دوربين مداربستهAHD
امکان ارسال تصاوير توسط بهترين کابل هاي مصرفي مي باشد و از آنجايي که دردريافت تصاوير کوچکترين تغييري لحاظ نمي شود بنابراين داراي بالاترين کيفيت تصويري هستند. از مزيت هاي بسيار عالي اين کابل مي توان اشاره داشت به عدم تاخير در زمان دريافت تصاوير .طوري که در اين دوربين مداربسته AHD فاصله ي برداشت و دريافت تصوير همزمان و برابر است .
سنسورهاي دوربين مداربسته AHD قابليت سويچ شدن را دارند و پس از سويچ شدن به حالت فيلمبرداري مي توانند به راحتي به DVR متصل گردند که DVR هم امکان انتقال و دريافت تصاوير AHD را به صورت همزمان دارد.طبق پيشرفت هاي اخير در تکنولوژي اساس کاراين نوع از دوربين مداربسته براساس کد گذاري تعريف شده که امکان دريافت حجم بالايي از اطلاعات را دارند. و در اين راستا نيز مي توانند تصاوير با کيفيت را ايجاد نمايند.
رزولوشن تصاويردر اين نوع دوربين مداربسته بر اساس بهبود و پيشرفت توسعه و فناوري ? مگاپيکسل است .
در دوربين مداربسته AHD قابليت استفاده از کابل هاي RG59 , RG60وجود دارد . که از نقاط قوت آنها مي توان اشاره داشت به کيفيت کابل هاي مصرفي که محدوديتي براي آنها وجود ندارد.
به لحاظ قيميتي هم اين نوع دوربين بسيار به دوربين مدار بسته آنالوگ شباهت دارد.
طريقه ي نصب دوربين مداربسته در اين نوع ازدوربين ها از طريق کابل کواکسيکال به دستگاه DVR مي باشد. نهايت برد مسافتي که براي کابل کشي اين نوع از دوربين تعريف شده است نهايتا ??? متر مي باشد.
قابليت انتقال تصوير به صورت مستقيم به Tv از طريق اين نوع دوربين امکان پذير نمي باشد.
منبع: نگا