نحوه نصب دوربین مدار بسته نظارتی آشکارساز

دوربين‌هاي امنيتي آشکارساز دود HCPRO-SD380 در انجام وظايف مربوط به دوربين‌هاي نظارتي پنهاني عملکرد فوق‌العاده‌اي داشته است.  نصب دوربين مدار بسته امکان نظارت بر کار‌هاي شغلي که مستلزم تبادل اموال با ارزش است و موارد مشابه بسيار موفق عمل کرده است و در عين حال، به عنوان يک دوربين خانگي براي نظارت بر پرستار بچه و تماشاي آنچه در منزل در جريان است هم کار مي‌کند.اين مقاله به چگونگي نصب دوربين مدار بسته آشکارساز دود به سقف و همچنين نمايش برخي از فيلم‌هاي نظارت نمونه خواهد پرداخت که با اين دوربين گرفته شده است.

نصب دوربين مدار بسته
در محل‌هاي کاري که سقف ان‌ها کاشي است نصب اين دوربين‌هاي مدار بسته بسيار آسان است. هر کسي که فقط کمي با دکوراسيون اشنا باشد مي‌تواند نصب دوربين مدار بسته را انجام دهد. براي نصب دوربين‌ مدار بسته در منزل، مي‌توانيد از روش آموزش داده شده در اين مقاله به همان شکل بهره ببريد منهاي اين مسئله که به جاي ايجاد سوراخ کاري در کاشي، حتماْبايد روي پوشش سقف منزل اين سوراخ را ايجاد کنيد.»

HCPRO-SD380 داراي يک لنز ?/?ميلي متري است که ميدان ديدي ?? درجه‌اي فراهم مي‌کند. اگر اين دوربين در گوشه‌اي از يک اتاق کوچک به اتاق متوسط نصب شده باشد، مي‌تواند همه اتاق را تحت نظارت خود داشته باشد.

کاشي قسمتي از سقف (يا هر پوشش ديگري که باشد) را که مي‌خواهيد دوربين خود را در آن محل نصب کنيد برداريد. اگر مي‌خواهيد دوريبن را دقيقاً در گوشه اتاق نصب کنيد به ياد داشته باشيد که حداقل بايد ?/? سانتي‌متر از هر يک از ديوار‌هاي اطراف و نيز از کنج کاشي فاصله را حفظ کنيد و سپس روي کاشي محل قرارگيري دوربين را علامت گذاري کنيد. يکبار در ابتدا دوربين را قبل از سوراخ کردن کاشي روي ان قرار دهيد و ببينيد سيم مربوطه بايد از چه نقطه‌اي وارد فضاي پشت آن شود.

با استفاده از يک مته ?/? اينچي سوراخي براي گذر کابل ايجاد کنيد.
سوراخ ?/? اينچي براي عبود کابل ويديو و کابت برق کنترال کننده جوي استيکي OSD کافي خواهد بود. بسياري از تنظيمات دوربين نيازي به دستکاري مجد ندارند اما اين دوربين در تنظيمات OSD (نمايش تصوير روي صفحه نمايش خود دوربين[?]) به استفاده کننده دوربين اين امکان را مي‌دهد که آن را براي کار در محيط‌هاي گوناگون و خاص تنظيم کند. براي مثال، اگر مکان مورد نظر شما کم نور باشد، مي‌توانيد روشنايي دوربين را با استفاده از کنترل کننده جوي استيک افزايش دهيد.فکر بکر که مي‌توانيد در همان ابتداي کار انجام دهيد اين است که قبل از نصب دوربين اين تنظيمات را به پايان برسانيد تا پس از نصب دوربين، مشکلي از اين منظر وجود نداشته باشد. در ?? درصد از موارد، تنظيمات پيش فرض کارخانه به خوبي کار مي‌کند و بسياري از کاربران نيازي به تنظيمات ديگري ندارند. فروش دوربين مداربسته

سپس، کابل تغذيه برق و کابل انتقال تصوير را از سوراخ عبور دهيد. موقعيت لنز را در حفره ايجاد شده به نحوي تنظيم کنيد که جهت صحيح تصوير‌برداري اتاق تنظيم شود. خود من معمولاً لنز دوربين را با گوشه کاشي سوراخ شده ميزان مي‌کنم. اين دوربين داراي سه پيچ براي نصب است. اين پيچ ها پيچ خودکار بوده و براحتي و بدون نيلاز به سوراخ‌کاري، به کاشي پيچ مي‌شوند. فقط دقت داشته باشيد بيش از حد پيچ را سفت نکنيد چون احتمال شکسن پيچ وجود دارد. اين دوربين آنقدر سبک هست که سه عدد پيچ براحتي و بدون نياز به نگهدارنده آن را نگه مي‌دارد.

قبل از اينکه کاشي را به جاي اولش‌برگردانيد، کابل‌هاي اتصال ويدئو و برق دوربين را به دوربين مدار بسته وصل کنيد. اسانترين راه براي اين‌کار استفاده از کابل‌هاي از پيش آماده شده ساخته شده Siamese cable for CCTV است که هم کار انتقال تصوير و هم رساندن برق از DVR به دوربين و بالعکس را انجام مي‌دهد. يکي ديگر از گزينه موجود استفاده از قرقره کابل RG59 است که مي‌تواند به طول دقيق برش داده شده و و نهايتاً بايد آن‌را با يک کانکتور BNC به محل اتصال کابل وصل کنيد. در اينجا بعضي از کيت‌هاي نصب و راه اندازي دوربين مدار بسته شامل RG59، کانکتور، وسيله برش و ابزار اتصال کابل‌ها است، در تصوير ديده مي‌شوند.
منبع: نگا