اشکال مختلف ابزارهای تبلیغاتی در حوزه رسانه محیطی

بیلبورد ها یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی در رسانه محیطی محسوب میشوند که قدرتی غیرقابل انکار برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ها دارند. بیلبوردها با اشکال و ایده های خاص می تواند ببننده را به تفکر در خصوص نگرش ها، اهداف و مقصود نهایی طراحان و ایده پردازان برساند و صاحبان کالا و خدمات را به مقصود نهایی و فروش بیشتر و مطلوب تر برساند.
با پیشرفت بشر و فناوری های جدید هر از گاهی شاهد ورود ابزارهای جدید به تبلیغات محیطی هستیم که از جمله آنها ورود تلویزیون های غول پیکر شهری را می توان دست آورد قرن بیست یکم دانست.

انواع ابزارهای رسانه محیطی :
با توجه به نوع مخاطب و درخواست های صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهای مختلفی قابل استفاده هستند که در اینجا با انواع ابزارهای تبلیغات محیطی آشنا می شویم.
انواع بیلبورد های تبلیغاتی
استندهای تبلیغاتی
تلویزیون های تبلیغاتی شهری
وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی
دیواری نویسی
دستگیره های تبلیغاتی
استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
و ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه مترو

انواع موقعیت های مناسب جهت اجرای تبلیغات محیطی :
در انتخاب موقعیت های مناسب جهت اجرای کمپین های تبلیغات محیطی نیز عوامل مختلفی تعیین کننده هستند از جمله این عوامل بازار هدف محصول، بودجه های اختصاص داده شده برای تبلیغات محیطی، شکل اجرای طراحی تبلیغ و حتی جنسیت مخاطب نیز می تواند در نوع انتخاب موقعیت تاثیر گذار باشد و دیگر عواملی که برای صاحب آگهی مهم و قابل انتخاب است.
انواع موقعیت ها برای اجرای کمپین های تبلیغات محیطی :
فضای های شهری مثل خیابان ها ، میادین، پل های عابر پیاده ، پل های هوایی سواره رو، بزرگراه های شهری و پشت بام ها و ...
فضاهای بین شهری شامل : اتوبان های بین شهری، عوارضی، پلیس راه ها
پایانه های حمل و نقل عمومی : ایستگاه اتوبوس شهری، پایانه مسافربری بین شهری ، قطار شهری، فرودگاه و راه آهن
جایگاه های سوخت گیری : پمپ بنزین، جایگاه سوخت CNG
مراکز عمومی شامل : مجتمع های تفریحی توریستی، مراکز خرید، نمایشگاه های بین المللی و میادین ورزشی