کاربرد دیزل ژنراتور و موتور دیزل

کاربرد موتور دیزل در زمینه حمل و نقل جاده ای
اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه سنگین جاده ای مدرن مانند کامیون ها و اتوبوس ها، کشتی، قطار، و بسیاری از تجهیزات کشاورزی و وسایل نقلیه معدن و راهسازی وابسته به موتور دیزل هستند. با این حال ، در برخی از کشورها آنها در وسایل نقلیه سبک برای عموم مردم نه به عنوان وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود.
ارتقای خصوصیات کارایی موتور دیزل کمی کند است. به طور کلی، آنها گران تر از خودرو های بنزینی هستند. در برخی از کشورها که نرخ مالیات بر سوخت دیزل نسبت به بنزین ارزان تر، وسایل نقلیه دیزلی بسیار محبوب تر هستند.
در زمینه کشاورزی، تراکتور، پمپ های آبیاری و خرمن کوبی ماشین آلات و تجهیزات دیگر عمدتا از موتور دیزل استفاده می شود. صنعت ساخت و ساز و راهسازی یکی دیگر از بخش هایی است که به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل است. همه موتور های لیقتراک، لودر ها، غلطک، و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل می باشد.

کاربرد موتور دیزل در آسمان
از اواخر 1930 چندین هواپیما از موتور دیزل جهت تامین نیروی محرکه پروانه های خود استفاده نموده اند. هزینه سوخت دیزل نسبت به بنزین منجر به تولید هواپیمای کوچک در صنعت حمل و نقل هوایی گشته، از این رو تولیدکنندگان این صنعت به تازگی وارد صحنه فروش و ارتقا موتور دیزل شده اند.

کاربرد موتور دیزل بر روی آب
موتور دیزل بر روی آبی دارای قدرت و سرعت بالایی است. بزرگترین موتور دیزل در کشتی های اقیانوس پیما استفاده می شود. این موتور دیزل عظیم با خروجی قدرت 90000 کیلو وات، به نوبه خود در حدود 60 تا 100 دور در دقیقه و 15 متر ارتفاع را دارا می باشد.

کاربرد موتور دیزل در صنایع و معادن
بخش معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر جهان به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل به بهره برداری از منابع طبیعی مانند شن، ماسه، فلزات گرانبها، سنگ آهن، نفت، گاز و زغال سنگ است. بیل مکانیکی، دریل به موتور دیزل وابسته شده اند. به طور کلی، 72 درصد از کاربرد موتور دیزل و دیزل ژنراتور ها در بخش معدن می باشد.
عملیات استخراج از معادن زیرزمینی در تجهیزات دیزل خلاصه می شود از جمله تجهیزات استخراج مواد و کامیون بار می باشد. بزرگترین لاستیک برای کامیون عظیم با موتور دیزل بیش از 2،500 اسب بخار قادر به هولنج بیش از 300 تن در هر بار به کار برده می شود .

کاربرد موتور دیزل در بیمارستان
دیزل ژنراتور های اضطراری در تمامی مراکز بهداشتی پزشکی امری اجتناب ناپذیز می باشد. برای سالیان متمادی، بیمارستان های نظامی، دولتی و خصوصی در زمینه تامین مولد قدرت صنعتی بیش از هر زمان دیگر توجه می نمایند، تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین نمایند.

کاربرد موتور دیزل در فناوری اطلاعات
کامپیوتر های موجود قلب صنعت مدرن هستند. هنگامی که سرورها و سیستم های ارتباطاتی از دست روند ، کسب و کار متوقف می شود ، داده های از دست رفته است و سیستم های حسابداری متوقف می شود، کارمندان و کارگران بیکار همگی به یک کابوس برای یک کسب و کار تبدیل شده است. این موارد منجر به پر رنگ تر شدن نقش دیزل ژنراتور ها در صنعت فناوری اطلاعات گشته است.

FAMCO QR Code 2010کلیه حقوق این مطلب متعلق به گروه صنعتی فامکو می باشد. هر گونه کپی برداری از این مطلب طبق قوانین جرایم رایانه ای پلیس فتا جرم محسوب شده و توسط قوانین وزرات انفورماتیک ایران، وزارت ارشاد، بخش رسانه های دیجیتال برخط و پلیس فتا، قابل پیگیری می باشد.