روش توليد لوله پلی اتیلن

فرآيند توليد لوله هاي پلي اتيلن به روش اكستروژن مي باشد كه مواد اوليه به صورت گرانول به داخل دستگاه اكسترودر وارد شده و در اثر حرارت ذوب مي شود .
سپس مواد ذوب شده به وسيله ماردون (ميله مارپيچ) به جلو رانده مي شود و پس از خروج از اكسترودر وارد قالب مي شود . مواد پخته شده پس از خروج از سر قالب ، از كاليبراتور عبور نموده و در تانك وكيوم با اعمال فشار مناسب شكل داده مي شوند . سطح لوله به محض خروج از كاليبراتور بوسيله لايه هايي از جريان آب سرد خنك مي گردد .
حرارت بالاي مذاب پلي اتيلن بعد از خروج از قالب بتدريج در تانك وكيوم و پس از آن در تانك هاي خنك كننده با استفاده از آب سرد كاهش مي يابد .
لوله پلي اتيلن توليد شده بوسيله دستگاه كشنده بتدريج از درون تانك هاي خلاء و خنك كننده كشيده شده و بوسيله دستگاه مارك زن ، مشخصات فني ، تاريخ توليد ، علامت استاندارد و نشان اختصاري نام شركت بر روي آن ثبت مي گردد و سپس بوسيله دستگاه برش در متراژهاي مختلف و معين بريده مي شوند .
کليه مراحل توليد توسط دستگاه‌هاي کاملا اتوماتيک کنترل و مانيتور ميشود که کيفيت محصول نهايي قابل قبول و در حد نام شرکت و استاندادرها باشد.