دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور وسیله ای است که به لحاظ کارکردی سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل می کند. در اصل، دو وسیله جداگانه برای تولید انرژی باهم کار می کنند که حرکت را به انرژی الکتریکی با استفاده از الکترومگنت ها تبدیل می کنند.

کاربردهای دیزل ژنراتور چیست؟
در کارخانه ها، کارگاه ها، محیط های صنعتی، مکان های ساختمانی، جاده ها و راه آهن، نمایشگاه ها و … به منظور به کار گیری در حالت های عدم وجود برق شهری و یا به منظور کاهش هزینه های مصرف انرژی کاربرد دارند.

نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور چگونه است؟
متناسب با اندازه و نوع آن توسط مصرف کننده و یا فروشنده امکان پذیر می باشد.

ابعاد دیزل ژنراتور چقدر است؟
ابعاد دیزل ژنراتورهای نیز متناسب با توان ها متفاوت می باشد و می تواند به اندازه دو متر مربع باشد تا حتی به اندازه ی یک کانتینر ۲۰ فوت و بیشتر

آیا برای صدای دیزل ژنراتور نیاز به اطاقک ضد صدا است؟ بستگی به موقعیت استفاده دارد. اگر در مکان هایی که نمی خواهیم آلودگی صوتی داشته باشیم حتما نیاز به استفاده از اطاقک ضد صدا است. زیرا دیزل ژنراتور در هنگام کار، صدای زیادی تولید می کند.
آیا دیزل ژنراتور مورد نیاز، دایم کار است یا اضطراری؟ متناسب با کاربری های مختلف می توان از آن به طور اتوماتیک در حین قطع جریان برق و یا به صورت دائمی استفاده کرد.

تابلوی تمام اتوماتیک چیست و آیا برای استفاده از دیزل ژنراتور نیاز است یا خیر؟
بستگی به نوع نیاز مشتری دارد. مزیت تابلو این است که زمانی که برق برود انرژی الکتریکی بلافاصله به شبکه بر می گردد و از کار افتادن دستگاهها جلوگیری می کند.