تاریخچه دیزل

رودولف دیزل سال 1858 در پاریس متولد شد. پدر و مادرش مهاجران باواریا بودند. رودولف دیزل در دانشگاه پلی تکنیک مونیخ تحصیلات خود را آغاز نمود. بعد از فارغ التحصیلی، او به عنوان مهندس یخچال شروع به کار کرد. با این حال، او عشق واقعی در طراحی موتور را در دل داشت . رودولف دیزل طرح های بسیاری در موتور های حرارتی داشت که از جمله می توان به یک موتور هوا با انرژی خورشیدی اشاره نمود. در سال 1893، او در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر ( موتور احتراق داخلی ) پرداخت.
در سال 1894 ، او اختراع جدید خود را، موتور دیزلی نام گذاری نمود. رودولف دیزل بر اثر انفجار موتور دیزلی خود کشته شد. با این حال، موتور دیزل ثابت کرد که می تواندسوخت را بدون نیاز به یک جرقه مشتعل نماید. اولین موتور دیزل موفق او در سال 1897 عمل کرد. موتور های دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافتهی مفهوم اصلی رودولف دیزل است. آنها اغلب در زیردریایی ها، کشتی ها، لوکوموتیو، و کامیون های بزرگ و مولد برق ( دیزل ژنراتور ) استفاده می شوند.

اختراعات رودولف دیزل در سه نقطه اشتراک دارند:
1. تمامی آنها مربوط به گرما و واگذاری از طریق پروسه های فیزیکی و یا قوانین طبیعی هستند.
2. تمامی آنها شامل طراحی مکانیکی قابل ملاحظه ای هستند.
3. تمامی آنها در ابتدا به مفهوم مخترع از انگیزه نیازهای جامعه شناختی بودند.
رودولف دیزل در ابتدا موتور دیزل را برای صنعتگران مستقل و صنعتگرانی که به رقابت با صنعت بزرگ می پرداختند، طراحی نمود.
مدل نخست رودولف دیزل، یک سیلندر 10 پا آهن با فلایویل در پایه آن، در تاریخ 10 اوت سال 1893 برای اولین بار شروع به کار کرد. رودولف دیزل دو سال را صرف ساخت این موتور دیزل نمود و در سال 1896 یک مدل دیگر با بازده نظری 75 درصد ارائه نمود، که در مقایسه با ده درصد راندمان موتور بخار بود. در سال 1898، رودولف دیزل یک میلیونر بود.
موتور دیزلی او به قدرت خطوط لوله، برق و آب، اتومبیل ها و کامیون ها و هنر و صنعت دریایی مورد استفاده قرار گرفت و بلافاصله در معادن، حوزه های نفتی، کارخانه ها، حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفت.

FAMCO QR Code 2010کلیه حقوق این مطلب متعلق به گروه صنعتی فامکو می باشد. هر گونه کپی برداری از این مطلب طبق قوانین جرایم رایانه ای پلیس فتا جرم محسوب شده و توسط قوانین وزرات انفورماتیک ایران، وزارت ارشاد، بخش رسانه های دیجیتال برخط و پلیس فتا، قابل پیگیری می باشد.