پاشیدن مواد شوینده در کارواش

بلافاصله بعد از چشمی ها، اغلب کارواش ها سیستم تر کردن اولیه را دارند. این سیستم یک کمان حاوی تعداد زیادی نازل است که توسط این نازل ها یک محلول ویژه بر کل ماشین اسپری می‌شود. این محلول چند کار انجام می‌دهد:
ماشین را قبل از اعمال هرنوع ماده شوینده خیس می‌کند.
حاوی مواد شیمیایی است که شروع به نرم کردن کثیفی های روی خودرو می‌کند.
بسیاری از کارواش ها همچنین مجهز به نازل هایی در نزدیکی سطح زمین هستند که برس های تایر نامیده می‌شوند. این نازل ها محلولی مخصوص تمیز کردن گرد لنت های ترمز و درخشان کردن لاستیک سیاه رنگ را به تایر خودرو اسپری می‌کنند. در این سیستم کارواش، ماشین بعد از این مرحله از میان یک پرده روبانی شکل رد می‌شود. این پرده تشکیل شده است از یک سری پارجه بلند و نرم که از یک چهارچوب، نزدیک سقف تونل آویزان شده اند. چهار چوب به یک شفت موتور دار متصل است که چهار چوب را طبق یک الگوی دایره ای شکل به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد. این عمل باعث می‌شود که نوار های پارچه ای به صورت حرکت رفت و برگشتی سطوح افقی ماشین را مالش دهند.

مورد بعدی در کارواش ما، سیستم کف مالیدن است. این سیستم با پاشیدن مواد شوینده که در تماس با بدنه ماشین تبدیل به کفی با قدرت تمیزکردن عمیق می‌گردد. نازل های سیستم اعمال کننده کف، همانند دیگر سیستم های اسپری در کارواش، زاویه پاشش و اندازه دهانه شان قابل تنظیم و تغییر است. کف، از مخلوط کردن ماده شیمیایی تمیز کننده، که در کارواش ها متغیر است، و آب و هوا درست می‌شود. معمولا کنترل هایی برای تنظیم میزان دقیق ترکیب این سه عامل تشکیل دهنده کف با هم وجود دارد. مواد شیمیای عموما حاوی برخی عوامل رنگ دهنده برای خوشایند کردن کف از نظر بصری و بهتر قابل دیده شدنش هستند.