دستگاه سانترال و کاربردآن

سانترال چيست؟ دستگاه سانترال به منظور ايجاد يک شبکه خصوصي در يک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار ميگيرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادي از خطوط شهري امکان استفاده براي تمام داخلي ها با (تنظيم امکانات و محدوديت ها) به وجود خواهد آمد.
در واقع يک دستگاه سانترال حکم يک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختيار يک مجموعه قرار مي گيرد. امکانات بالقوه دستگاه هاي سانترال و تلفن هاي سانترال شرکت ها و حتي فروشگاه ها را ملزم به استفاده از اين دستگاه ميکند.
از جمله اين امکانات مي توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهري تلفن گويا ، درسترسي آسان و بدون هزينه داخلي ها به هم ديگر ، اشتراک لوازم مخابراتي بين داخلي ها و … اشاره کرد. پاناسونيک با ارائه سيستمهايي با کارايي و امکانات بالا و قيمت مناسب توانسته در اين زمينه پيشتاز باشد

نصب سانترال

دستگاه سانترال IP phone
تا به امروز هرچه صحبت شد از دستگاه هاي سانترال کم ظرفيت بود که کارايي آن ها محدود به استفاده از خطوط تلفن مي شد و در صورت بروز هر مشکلي براي خطوط عملا فعاليت شرکت را تحت تاثير خود قرار مي داد. سانترال کم ظرفيت پاناسونيک اين قابليت را ندارد که در صورت توسعه سازمان، ارتقاء يافته و متناسب با فعاليت شرکت خدمات مورد نظر را ارئه کند زيرا حداکثر پشتيباني اين دستگاه ? خط شهري و توانايي ارائه خدمات را به حداکثر ?? داخلي داشته که اين دستگاه از تلفن هاي آنالوگ و هايبريد صرفا استفاده مي کند و تلفن هاي ديجيتال بر روي اين دستگاه ?به?? قابل استفاده نمي باشد.
با هوشمند شدن موبايل ها، کاربران از اينترنت فقط براي جستجو و يا وب گردي استفاده نمي کنند و اينترنت را يک راه ارتباطي آسان و ارزان مي دانند. پاناسونيک نيز از اين راه ارتباطي سريع و آسان در توليد دستگاه هاي سانترال خود استفاده کرد.
پاناسونيک در توليد دستگاه سانترال پرظرفيت ديجيتال و دستگاه سانترال تحت شبکه از نرم افزار ها و کارت هايي استفاده کرد که اين قابليت را به دستگاه مي دهند که بتوانند از طريق اينترنت تماس برقرار کرده و يا خيلي از اطلاعات دستگاه مرکز تلفن را از طريق ايميل با فرد درخواست کننده در ميان بگذارد. با به کار بردن اين کارت ها در سانترال اين امکان براي تمام کاربران فراهم مي شود که تماس هايي با کمترين هزينه ممکن را داشته باشند

دستگاه سانترال پاناسونيک تحت شبکه از اينترنت براي برقراري تماس استفاده مي کند که اين امر با استفاده از اتصال به شبکه از طريق LAN امکان پذير مي باشد.

استفاده از دستگاه سانترال تحت شبکه مزيت هايي دارد که در زير به بيان خلاصه اي از آنها مي پردازيم:

صرفه جويي در هزينه برقراري تماس با استفاده از تکنولوژي VOIP
برنامه ريزي آسان و راحت از طريق کامپيوتر
مديريت برنامه هاي سانترال از طريق شبکه
ارتباط راحت با شعب مختلف سازماني و برقراري ارتباط داخلي درون سازماني
قابليت استفاده از CRM براي بهبود روند کسب و کار
نصب صندوق صوتي بر روي دستگاه مرکزي و استفاده از پيغام گير شخصي براي هر داخلي
قابليت اتصال به اينترنت و بهره گيري از تکنولوژي SIP
ارائه خدمات بهتر به مشتريان با استفاده از سيستم ديزت و ديگر برنامه هاي کاربردي