دو نکته الزامی پیش از ورود به بحث قیمت دیزل ژنراتور

1- قیمت بالای دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین برند هرگز نیازهای جانبی و مخصوص به کار شما را از بین نمیبرد. در بهترین حالت خدمات، سرویس و نگهداری حداقل هزینه های آتی شما خواهند بود؟
در برخی از موارد خریداران هنگام تهیه دیزل ژنراتور به خصوص دیزل ژنراتورهای توان بالا از نیازهای آتی دستگاه و یا نیازهای خدماتی در حین نصب غافل میشوند. به عنوان مثال در مورد یک نیروگاه 6MW حتی کارشناسان برق الزام به استفاده از یکی از برند مشخص صنعت دیزل ژنراتور داشتند. این نکته کاملاً مثبتی است اما باید به چند مسئله دقت کرد. 
1-1 سازندگان مطرح دیزل ژنراتور پکیجهای خود را به صورت روتین و با یک مشخصات ثابت تولید مینمایند. در این حالت هرگونه اصلاح و تغییر به صورت کاملاً سفارشی مطرح گردد و در نتیجه با بالا رفتن قیمتها هرگز مقرون به صرفه نخواهد بود. البته موضوع فوق در شرایطی است که آن سازنده مطرح، حاضر به قبول چنین کاری گردد، که معمولاً این اتفاق رخ نمیدهد. این گونه مسایل به خصوص در درخواستهای کارفرمایان در ساخت تابلو کنترل جهت مدیریت بار مصرفی بسیار مشهود است. در موارد متعدد تعبیه سنسور و یا آلارمها و ماژولهای کنترلی خاص(سیستمهای مانیتورینگ) بر روی دیزل ژنراتور موجود خود باعث هزینه های چند باره به مجموعه میگردد .
1-2 هیچکدام از سازندگان خارجی برای مشکلات خاص کاری شما نمیتوانند کاری انجام دهند. به عنوان مثال مسئله محدودیت فضا، ساخت داکت رادیاتور و یا کانوپی سایلنت جهت کاهش صدا متناسب با محل نصب... از جمله مسائلی است که حتی استفاده از برترین برندهای سازنده دیزل ژنراتور نیز نمیتواند هرگز مشکل شما را برطرف سازد.
2- پیش از همه مسائل فروشنده را با فاکتورهای صحیح ارزیابی نمایید!
شرکتهای بسیاری در زمینه دیزل ژنراتور در ایران فعالیت مینمایند. متاسفانه اغلب این شرکتها بیشتر فرمت بازرگانی داشته و در غالب واسطه از خارج و یا از تولید کنندگان داخلی به دست مصرف کننده داخلی عمل مینمایند. تعداد شرکتهای توانمند و تولید کننده دیزل ژنراتور شاید به زحمت به تعداد انگشتان یک دست باشد.
*بهترین پیشنهاد ما برای جلوگیری از بروز مشکلات فوق بازدید از توانمندیهای تولیدی آن مجموعه میباشد.