کارواش بدون آب نانو چگونه عمل می کند؟

برای درک بهتر عملکرد این محصول ابتدا نگاهی به عملکرد مواد شوینده و آب در تمیز کردن می اندازیم. هنگامی که جرم یا کثیفی از هر نوع آلودگی (مواد آلی یا معدنی) روی سطوح قرار می گیرند, به دلیل جاذبه بین مولکولی, حالت چسبندگی ایجاد می شود. انباشته شدن ذرات و جرم های مختلف روی سطوح سبب کدر شدن رنگ آنها می شود.

در تمیز کردن با آب خالی یا مواد شوینده و آب, مولکول های آب یا شوینده, نقش واسط در احاطه ذرات و جابجایی آنها را بر عهده دارند و هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند, توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند.

حال فرض کنید آب در اختیار ندارید پس نیاز به یک ماده دارید که همان نقش واسطه گری آب و مواد شوینده را در برابر جرم ها و ذرات چسبیده شده روی سطح, داشته باشد. تکنولوژی مواد شوینده نانو همان ماده می باشد.

این مواد منحصر به فرد, می توانند روی سطوح, تا ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کنند و ذرات ریز را در بر گرفته, آنها را با ایجاد رشته های به هم پیوسته, به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم های بسیار ریز غیر قابل رویت, در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می شوند. هم چنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری, لایه ای روی سطح با چسبندگی بالا ایجاد می کنند که سبب محافظت از آن نیز می شود.

نانو کارواش یک دستگاه نیست بلکه ماده ای شیمیایی است که برای تمیز کردن و ایجاد لایه محافظ روی بدنه خودرو استفاده می شود

هزینه هر بار شستشوی ساده ماشین چقدر است؟

این محلول فقط یک ماده شوینده نیست بلکه کنسروه کننده رنگ و لاک ماشین هم هست, در آن ماده زبری به کار نرفته و در هیچ نقطه ای از سطح ماشین اثرات و لکه های سفید بر روی رنگ خودرو, حلقه رینگ ها, قطعات لاستیکی و پلاستیکی باقی نمی ماند.

مردم چندین ماده شوینده را برای تمیز کردن قسمت های مختلف ماشین تهیه می کنند, اما این محصول همه این کارها را با هم انجام می دهد. ما می توانیم بر روی ماشین های سواری, موتورسیکلت, دوچرخه و وسایل خانه از این ماده استفاده کنیم.

ابتدا باید ماشین را شست و از گرد و خاک تمیز کرد. بقیه چیزهایی که جا می مانند و با شستن از بین نمی روند, مثل لکه قیر,قسمت های لاک که لکه های مات دارد, جوهر, چربی و ... را بگذارید بماند. شما می توانید هم در آفتاب هم در سایه روی سطح مرطوب یا خشک از این ماده استفاده کنید.

با استفاده از این محصول قطعات و نقاط پلاستیکی, مثل روز اول رنگ خودشان را حفظ می کنند و رنگ آنها سفید یا خاکستری نمی شود, این حفاظت در زمستان هم ادامه دارد یعنی آنها از نمک جاده ها, سنگ ریزه ها, زنگ زدگی و خراش پیدا نمی کنند.این ماده علاوه بر پالیش باعث می شود آب از روی بدنه فرار کند هم چنین بر روی ماشین, آفتاب سوزان و تگرگ ابدا تاثیری نمی گذارد. وقتی به مدت طولانی زیر آفتاب بماند ماده از بین نمی رود و از روی لاک پایین نمی آید و رنگ ماشین تغییر نمی کند. 

منبع: بخارشو صنعت