چطور یک کارواش راه اندازی کنیم؟

کارواش شغلی پر سود و عالی می باشد کاری خدماتی که در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و به روش های متعدد انجام می شود.

در زیر گزیده ای از اطلاعات بدست امده از تحقیق و بررسی در سطح اینترنت را با هم مطالعه می نماییم.

منابع مالی :

منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد یک کارواش در اشکال مختلف آن و بسته به نوع کارواش و با توجه به نوع و کیفیت کارواش متفاوت است ولی می توان با حداقل منابع مالی لازم اقدام به ایجاد کارواش نمود و با کسب درآمد خوب و بمرور زمان سایر امکانات لازم را تامین و تجهیز نمود.

۱. مجموعه موتور پمپ فشار (جت موتور) همراه با الکتروموتور و شاسی
۲. کمپروسور باد حداقل ۱۵۰ لیتری برای پاک سازی گرد و خاک داخل خودرو و تمیز نمودن آب از مناطق حساس به آب خصوصا موتور ماشین
۳. کف پاش
۴. جارو برقی برای نظافت داخلی خود و صندوق عقب
۵. شیلنگ فشار قوی به مقدار مورد نیاز و لانس یا نازل به تعداد موتور جت
۶. منبع ذخیره آب حداقل ۲ هزار لیتری
۷. بویلر جهت گرم کردن آب جهت کاهش هزینه ها و تمیزی کاری بیشتر در روشوئی
۸. مواد شوینده و براق کننده
۹. حداقل نیروی انسانی ۲
۱۰. محل مناسب
۱۱. پارچه های مختلف برای خشک کردن ماشین و قسمت های مختلف آن

محل مناسب :
محل مناسب برای ایجاد کارواش با توجه به قوانین و مقررات هر شهر متفاوت بود و متقاضیان شغل باید مراحل اداری آن را از طریق اتحادیه سرویس کاران شهر خود (در شهر های بزرگ) و در شهر کوچک به نمایندگی اتحادیه مربوطه مراجعه و اقدامات لازم را بعمل آورند. اخذ مجوز لازم از اداره اماکن راهنمائی و رانندگی شرط اساسی برای ایجاد کارواش می باشد. لذا قبل از سرمایه گذاری ضرورتهای پیش گفته مد نظر قرار داده و سپس اقدام به ایجاد کارواش نمائید.

اگر علاقمند به راه اندازی یک کارواش هستید بعد از تحقیق و بررسی های دقیق در مورد این فعالیت به اضافه ایده های جدیدی که خودتان به این کسب و کار اضافه می کنید اقدام کنید. 

منبع: بخارشو صنعت