تبلیغات محیطی در تهران

در این مقاله به این موضوعات اشاره می شود:

معرفی تهران و ضرورت های تبلیغات محیطی در تهران.
جایگاه تبلیغات محیطی در تهران.
تعرفه اجاره بیلبورد در تهران و سیر صعودی قیمت ها.
معرفی اتوبان های تهران برای انجام تبلیغات.
معرفی فضاهای تبلیغاتی داخل شهر.
انواع فضاهای تبلیغاتی از جمله تلوبزیون شهری در تهران.
و گالری تصاویر برخی از بیلبوردهای اکران شده.

معرفی شهر تهران
تهران بزرگ‌ ترین شهر و پایتخت ایران و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می‌آید. شهر تهران، در شمال کشور ایران و جنوب دامنهٔ رشته‌کوه البرز واقع شده‌است. این شهر دارای یک شبکهٔ متراکم بزرگ‌راهی و چهار خطّ فعّال مترو است که فقط در بهار سال ۱۳۹۰، ۱۲۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌اند. ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شده‌است. تهران به ۲۲ منطقه، ۱۳۴ ناحیه (شامل ری و تجریش) و ۳۷۰ محلّه تقسیم شده‌است. نماد شهر تهران برج آزادی است. برج میلاد نیز نماد دیگر آن به حساب می‌آید.

تبلیغات محیطی در تهران
تبلیغات محیطی و اجاره بیلبورد در تهران بواسطه حضور هولدینگ برندها، دفاتر مرکزی کارخانجات، سرپرستی شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری قطعا پر رنگ تر و با کیفیت بهتری اجرا می شود. دست یابی به بازار مصرف شهر تهران که از نظر جمعیت رتبه پنجم را در کلان شهر های دنیا از آن خود نموده است تلاش و تکاپوی کارخانجات و شرکت های تولیدی را برای معرفی برندها و خدمات خود روز افزون نموده و شاهد حجم وسیعی از تبلیغات برندها در تهران هستیم. بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی پل های عابر پیاده و پل های سواره رو، استندهای تبلیغاتی، لایت باکس ها، تبلیغات برروی بدنه اتوبوس ها ، فضاهای تبلیغاتی ایستگاه های مترو، لمپوست بنرها و استرابوردهای تبلیغاتی همگی ابزارهای قدرتمندی برای اجاره بیلبورد و رساندن پیام های تبلیغاتی صاحبان آگهی ها هستند. بر اساس آخرین بررسی مجموعه محیطی دات کام در حدود ۴۰۰۰ سازه تبلیغات محیطی با اشکال و ابعاد مختلف در این شهر وجود دارد. همچنین در این تحقیق مشخص شده است که بصورت میانگین قیمت اجاره بیلبورد در تهران ۳٫۵ برابر گرانتر از سایر شهرهای ایران می باشد.

افزایش روز افزون تعرفه اجاره بیلبورد در تهران
با توجه به مزایده های اخیر که در آبان ماه ۹۳ در شهر تهران برگزار شد ، افزایش بی سابقه فضاهای تبلیغاتی توسط شهرداری تهران و رقابت شدید شرکت های صاحب نام در این حوزه برای دستیابی به تابلوهای بیشتر قیمت هر متر مربع تابلو تبلیغاتی در بزرگراه های تهران بصورت ماهیانه به مبلغ ۴ میلیون تومان رسید و مشتریان برای داشتن یک تابلو ۳*۱۵ که ۴۵ متر مربع میباشد با تعرفه ای در حدود ۱۸۰ میلیون تومان روبرو خواهند شد.

نابسامانی در قیمت گذاری اجاره بیلبورد در تهران
ارزش گذاری بر روی تابلوهای تبلیغاتی و اجاره بیلبورد در تهران مقوله ایست که به انصاف شرکت های تبلیغاتی و نحوه سیاست گذاری در خصوص قیمت های ارائه شده در تعرفه های این شرکت ها بستگی دارد ولی بصورت کلی بیلبوردهای تبلیغاتی در اتوبان های همت و مدرس جزو گران قیمت ترین تابلوهای تهران هستند که گاهاً برای یک بیلبورد ۷۰ متری تعرفه ای در حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد می گردد.

بهترین اتوبان های برای اجاره بیلبورد در تهران
اتوبان های پر ترافیک در تهران قطعاً جایگاه بهتری برای حضور برندها و دیده شدن بیشتر صاحبان آگهی می باشد ولی آنچه مسلم است بسته به نیاز شرکت ها و صاحبان آگهی می تواند هر جایگاهی برای یک برند مناسب باشد. اتوبان های شهید همت – شهید مدرس – یادگار امام – شهید چمران از بهترین اتوبان های جهت اجاره بیلبورد در تهران محسوب می شوند و همچنین بواسطه ترافیک زیاد برای اجاره بیلبورد و دیده شدن توسط مخاطبان بازار هدف هستند.