کنترل پنل دیزل ژنراتور چیست ؟

از لحاظ ظاهری کنترل پنل مجموعه ای از ابزار کنترلی است که میزان ولتاژ و آمپر را نشان می دهد . که برای جلوگیری از ضربه و محافظت از عوامل جوی مانند باران ، برف این ابزار ها در داخل یک جعبه فلزی قرار می دهند .
این پانل ها در دیزل ژنراتور های کوچک می توانند بروی بدنه ژنراتور دیزلی قرار گیرند . پانل کنترل برای دیزل ژنراتور های بزرگتر صنعتی ممکن است بر روی دیوار در کنار دیزل ژنراتور نصب شود .
پانل کنترل معمولا دارای دکمه ها و یا سوئیچ هایی است که برای مدیریت دیزل ژنراتور در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد . سوئیچ ها و ابزار سنجش معمولا بر اساس قابلیت گروه بندی می شوند. این باعث می شود پانل ساده و امن برای استفاده یک اپراتور و اشتباه را به حداقل می رساند.

کنترل پنل دیزل ژنراتور چگونه کار می کند ؟
کنترل پنل دیزل ژنراتور از ابزار های متعددی برای کنترل و نظارت اجزای مختلف دیزل ژنراتور استفاده نموده است از این ابزار برای میزان فشار روغن موتور ژنراتور ، درجه حرارت مایع سرد کننده نیز استفاده می شود پانل های کنترل را می توان با سوئیچ انتقال اتوماتیک (ATS) برای حفظ تداوم قدرت الکتریکی ترکیب شده است. تشخیص قطع برق هنگامی که شبکه شما با قطعی مواجه است توسط این بخش صورت می گیرد . توسط این سیگنال های کنترل پنل موتور ژنراتور شروع به فعالیت می اندازد . بسته به نوع دیزل ژنراتور مورد استفاده ، ممکن است کنترل پنل گرمکن ( موتور دیزل) برای زمانی تنظیم شود و پس از آن ژنراتور با استفاده از استارتر خودکار ، شروع به کار می نماید .