چند نکته در مورد دیزل ژنراتور

 1-مصرف موتور دیزل دقیقا نصف موتور بنزینی است یعنی اگه یک موتور بنزینی ۴۲۰۰ سی سی صدی ۲۴ تا میسوزونه موتور دیزل با همان حجم ۴۲۰۰ سی سی باید صدی ۱۲ تا بسوزونه
۲-موتور دیزل اگه توربو داشت باید روغن موتور رو همیشه نگاه کنید و فیلتر روغن رو حتما با روغن عوض کنید
۳-امپر اب موتور توربو دیزل همیشه بالاتر از امپر های موتور دیزل بدون سوپر است پس حواستون باشد که موتور توربو جوش نیارد(البته برای موتور های کمتر از ۴۰۰۰ سی سی همچین چیزی نیست)
۴-موتور دیزل به دلیل قدرت و گشتاور بالا همیشه کمتر صفحه کلاچ مصرف میکند یعنی با سر گاز ماشین شما از چاله ها میاد بیرون
۵-موتور دیزل به دلیل داشتن پمپ انژکتور مکانیکی حتما باید به دیاگ مکانیکی برود تا موتور دود نکند
۶-گازوییل های مصرفی در ایران همه به دلیل داشتن گوگرد بیش از حد استاندارد جهانی باعث میشود که موتور های دیزل دود کند پس فکر نکنید که موتور خراب است
۷-برای حل کردن گزینه ی بالا شما میتونید پمپ انژکتور رو به پمپ سازی برده و بگویید دود موتور رو بگیر که دیگه اصلا دود نکند
۸-همیشه موتور دیزل دور کمتری نسبت به بنزینی دارد یعنی اگه دور موتور ماشین دیزل رو نگاه کنید اخرش ۶۰۰۰ است ولی در ماشین های بنزینی اخرش ۸۰۰۰۰ است
۹-موتور های دیزل بدون سوپر شتاب کمتری نسبت موتور های توربو دیزل دارند
۱۰-موتور های توربو دیزل باید صدای توربو بدهند اگر صدا نمیدهد حتما به مکانیک مراجعه کنید
۱۱-برای حل مشکل بالا باید ۲تا چیز رو چک کنید
الف) فیلتر هوای مناسب حجم موتور دیزل باشد
ب)اگزوز موتور در حد موتور باشد یا اینکه منبع اگزوز رو عوض کنید
۱۲-موتور دیزل رو مثل بنزینی هی خاموش روشن نکنید برای موتور ضرر دارد
۱۳-موتور دیزل صدای خیلی قشنگ تر نسبت به موتور بنزینی دارد
۱۴-موتور دیزل رو همیشه پول نقد است چون به همه کاری میخوره ولی بنزینی نه
۱۵-موتور دیزل ضد اب است یعنی اگه شما با ماشین دیزل بری تو رودخونه ماشینت خاموش نمیشه ولی بنزینی اب توی کاربراتور و دلکو مگنت و... میره و خاموش میشه
۱۶-موتور دیزل همیشه مقدار بیشتری روغن میگیرد پس حواستون باشد کم روغن نریزی
۱۷-با موتور دیزل که با موتور بنزینی حجم مساوی دارد(۲۷۰۰ بنزینی = ۲۷۰۰ دیزلی) مسابقه ی سرعت نزارین چون بنزینی به دیزل دور بالا بود زود تر شتاب میگیرد
۱۸-موتور دیزل رو باید توی قدرت به رخ بنزینی کشید چون موتور بنزینی توی بار اضافی خاموش میکند ولی دیزل هیچ وقت کم نمیاورد و با کمترین دور مقاومت میکند
19-موتور دیزل رو با موتور بنزینی به یک مکانیکی نبرین چون مکانیک موتور دیزل باید به دیزل وارد باشد چون سیستمش با بنزینی فرق میکند
۲۰-موتور دیزل به دلیل قدرت خفن میتونه دو برابر باری که موتور بنزینی میبرد ؛ حمل کند یعنی اگه پاترول بنزینی یک ماشین رو میتواند بکسل کند ؛ دیزل دو تا ماشین رو میتواند بکسل کند(البته در حجم های مساوی ۴۰۰۰ بنزینی = ۴۰۰۰ دیزل باشد نه ۴۰۰۰ بنزینی با ۲۷۰۰ دیزل