چرا کارواش بخار بهتر است؟

با توجه به افزایش و نیاز جامعه برای کارواش ماشین ها در شهرهای بزرگ و کوچک ، امروزه این شغل یکی از سودآورترین مشاغل خدماتی شده است و به زودی در جایگاهی برتر از سایر خدمات قرار خواهد گرفت.
این شغل با کمترین تجربه کاری و از طرفی نیز کمترین امکانات و تجهیزات وسیله ای بسیار مناسب جهت کسب درآمد های بالا شده است.
کارواش ماشین ها با توجه به تعداد زیاد مشتریان در زمینه دریافت خدمات شستشوی ماشین و از طرفی دیگر نیز ورود ماشین های گران قیمت وعلاقه مندی بیش از پیش مردم برای تمیز نگه داشتن خودرو های سواری همه از عوامل گسترش این خدمات گردیده است.در کارواش با آب ، با استفاده از پمپ های پیستونی با فشار بالاتر از 150 بار ، اقدام به شستشوی ماشین می نمایند و اگر بدنبال گرم کردن آب هم باشند از دو روش یکی استفاده از بویلر آبگرم فوری کارواش و دیگری از پکیج یا آب گرم کن های معمولی استفاده می گردد.

در روش سنتی و قدیمی استفاده از حجم زیادی آب برای شستشو و داشتن پمپ با فشار بالا که توان مصرف برق زیادی را طلب می کند سبب بروز مشکلات زیادی است و علاوه بر موارد ذکر شده به دلیل استفاده از مواد نفتی برای موتورشویی مشکلات زیست محیطی نیز مطرح است ولی در سیستم کارواش بخار ، شما نیاز به استفاده از مواد نفتی ندارید و از طرفی نیز مصرف برق به شدت کاهش می یابد و از همه مهمتر اینکه مصرف آب و درنتیجه فاضلاب نیز بسیار کاهش می یابد.
هزینه اولیه راه اندازی کارواش بخار کمی بالاتر از کارواش آبگرم یا آبسرد معمولی است ولیکن هزینه های بهره برداری در روش سنتی بسیار بالاتر می باشد که با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که بعد از چند ماه برای شما هزینه پرداختی را جبران می نماید.
منبع: توان بخار