چرا کارواش بخار؟

امروزه با توجه به تولید خودروهایی که دارای تزئینات داخلی گرانقیمت می باشند استفاده از شیوه سنتی شستشو با آب کاری اشتباه می باشد.
به همین منظور در سال های اخیر برای بهبود کیفیت شستشو از یک طرف و امکان شستشوی اجزای داخلی و موتوری از طرف دیگر استفاده از بخار مورد توجه قرار گرفته است.
لذا در خیلی از کارواش های مدرن از بخار برای شستشو استفاده می گردد که به آن ها کارواش بخار می گویند.
به دلائل مهم ذیل اشتیاق کارواش داران به استفاده از بخار به سرعت رو به افزایش است.
1- کیفیت جلادهی و براق کنندگی در شستشو با بخار به حدی بالاست که آلودگی ها از بدنه خودروها در سطوح بسیار ریز در حد نانو پاک می شود.
2- دمای بخار می تواند خیلی از آلودگی ها از جمله چربی ها را پاک نماید بدون اینکه هزینه ای برای استفاده از مواد شوینده داشته باشید.
3- بخار به دلیل کوچک بودن ذرات آن قادر است به سطوح بسیار ریز نفوذ نماید لذا برای تمیز کردن شیارها و شکاف ها و اجزای داخلی و موتوری بسیار مفید است.

4- به دلیل اینکه بخار دارای رطوبت بسیار کمی می باشد در زمان استفاده در اطراف و روی قطعات الکترونیکی یا الکتریکی هیچ گونه صدمه ای به آنها وارد نمی کند و باعث خرابی آنها نمی شود.

5- در زمان شستشو با مواد شوینده و خصوصا مواد شیمیایی ذرات آلودگی پاک می شود ولی مواد شیمیایی در حد بسیار ریز روی قطعات باقی می مانند و این می تواند سبب انتقال از طریق تماس به بدن و ایجاد عارضه و مریضی در انسان شود (امراض ناشی از مواد شیمیایی) در صورتی که در استفاده از بخار در پایان کار هیچ ماده ای اعم از آلودگی یا مواد شیمیایی روی سطوح باقی نمی گذارد.

6- خاصیت ضد میکروبی و استرلیزاسیون بخار به حدی می باشد که در بیمارستان ها برای ضدعفونی تجهیزات و لوازم از بخار استفاده می کنند لذا علاوه بر تمیز کردن سطوح از آلودگی های موجود همزمان عمل ضدعفونی و استرلیزاسیون نیز انجام می شود.

7- رشد مصرف آب جهت شستشو امروزه با توجه به وجود بحران آب سبب شده که سازمان های مربوطه در حال بررسی مقابله با مصرف شدید آب در کارواش های سنتی باشند که این در نهایت سبب تعطیلی آنها خواهد شد در صورتی که در کارواش بخار میزان آب مصرفی بسیار ناچیز است.

8- یکی از مهم ترین مزایای استفاده از بخار کاهش شدید میزان تولید فاضلاب و پساب می باشد که یکی از مشکلات مهم دارندگان کارواش های سنتی است.

9- با افزایش کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشتریان ،درآمد حاصل از کارواش بخار در شهرهای مختلف به شدت افزایش یافته و خیلی ها توانسته اند با مدیریت مناسب در زمان کوتاهی به درآمدی بالا دست یابند. 

منبع: بخارشو صنعت