چراغ های جلو دوچرخه 1

وظيفه اصلي اين گروه از چراغ دوچرخه روشن کردن مسير پيش روي شماست و با توجه به اينکه محدود وسيعي از مسير را روشن مي کنند، به باتري قوي تري نياز دارند، بنابراين قيمت آن ها نسبت به چراغ هاي عقب (که چراغ هشدار محسوب شده و امکان ديده شدن شما، توسط ساير رانندگان را فراهم مي کنند) بيشتراست.
ساده ترين چراغ هاي جلو از يک لامپ، قاب محافظ لامپ، پايه اي جهت اتصال به فرمان يا کلاه و يک باتري که مي تواند به صورت جدا به تنه يا فرمان متصل شده و يا در قاب محافظ لامپ، جاسازي شده باشد، تشکيل شده اند . در مدل هاي بعدي، از LED و يک باتري معمولي مانند A-A استفاده شده است. اين چراغ ها مجموعه اي کوچک هستند که براي نصب راحت و بي دردسر بر روي فرمان و يا دسته دوچرخه طراحي شده اند. اما در مدل هاي پيشرفته، به طور کلي از دو نوع اصلي لامپ هاي LED و HID و دو نوع باتري Ni-MH (نيکل متال هيدريد) و Li-ion (يون ليتيوم- همان باتري هايي که در گوشي هاي تلفن همراه به کار رفته) استفاده شده است.
با وجود اينکه ترکيبي از لامپ و باتري HID-NiNH يک ترکيب بسيار کارآمد است، اما نسل جديدي از چراغ هاي LED با تکنولوژي بهتر وارد رقابت با آن ها شده اند. تکنولوژي بهتر به اين معناست که چراغ هاي LED با همان تعداد و در مدت زمان مشابه با دوام ترند و از قدرت روشنايي بيشتري برخودار بوده، در شرايط آب و هوايي مرطوب و سرد، عملکرد مطلوبي دارند و در صورت آسيب به راحتي قابل تعويض مي باشند. به همين خاطر، بيشتر دوچرخه سواران استفاده از مجموعه چراغ هاي LED/Li-ion را به جهت تعادل مطلوب آن ها در عملکرد، مقاومت و سهولت شارژ شدن ترجيح مي دهند. علاوه بر نوع لامپ و باتري به کار رفته در چراغ، موارد ديگري نيز وجود دارند که در انتخاب نهايي محصول تاثير به سزايي دارند. از جمله مي توان به سيستم سخت افزاري چراغ اشاره کرد. اتصالات داخلي چراغ بايد به قدر کافي محکم باشند تا در برابر ضربه هاي ناشي از حرکت دوچرخه، مقاومت لازم را از خود نشان دهند. اتصالات کابل ها بايد به گونه اي باشند که در تکان هاي شديد شل نشوند، محافظ لامپ و باتري بايد مقاوم در برابر آب بوده و همچنين يک چراغ مناسب بايد از پايه مطمئني جهت اتصال چراغ به ميله فرمان برخوردار باشد. پايه چراغ بايد به گونه اي طراحي شود که براي باز و بسته کردن آن به ابزار خاصي نياز نباشد. بنابراين سادگي طراحي، مخصوصا در چراغ هايي که باتري براي شارژ مجدد بايد به طور کامل خارج شود، يکي ديگر از معيارهاي مهم است. نه تنها قدرت روشنايي چراغ، بلکه الگوي تابش پرتو و رنگ آن نيز مهم است. الگوي تابش پرتو ميتواند به صورت گسترده باشد، به اين معنا که عرض بيشتر و طول کمتري از مسير را روشن کند و يا به صورت متمرکز باشد، يعني طول بيشتري از مسير را در راستاي خود روشن کند.