میزان تاثیر قیمت دیزل بر قیمت دیزل ژنراتور

دیزل مهمترین بخش و گران قیمت ترین بخش هر دیزل ژنراتور است. در یک توان مشخص دیزلها برا اساس برند و کارخانه سازنده(تکنولوژی ساخت) آن برند دارای قیمتهای مختلفی هستند.
گران قیمت ترین دیزل ژنراتورهای مطرح جهانی موجود در بازار ایران را میتوان پرکینز انگلستان، کامینز انگلستان(آمریکا) و ولوو سوئد دانست. همانگونه که اطلاع دارید دیزل ولوو تنها در بازه 100KVA تا 700KVA تولید میگردد. با توجه به بازه بسیار کوچک تر محصولات تولیدی این شرکت، قیمت دیزلهای ولوو از پرکینز و کامینز کمتر میباشد.
با ید توجه داشت که موتورهای کامینز ساخت کارخانه های چین و یا هند از نظر قیمتی نسبت به موتورهای دیزل تولیدات کارخانه انگلستان در رده قیمتی بسیار پایین تری قرار دارند. همچنین توجه داشته باشید برخی از رده های دیزل کامینز فقط در کشورهای هند و چین تولید میگردند. به عنوان مثال موتورهای دیزل سری KTA50 در حال حاضر فقط در هندوستان تولید میشوند از نظر قیمتی در مقایسه با خانواده هم توان خود یعنی QSK بسار پایین تر هستند.
کم قیمت ترین دیزلهای موجود در بازار برندهای متفرقه چینی هستند که با قیمتها و کیفیتهای متنوع توسط بازرگانان مختلف وارد کشور میگردند.
• به دلیل حضور کم رنگ تر و در نتیجه استقبال کمتر از سایر برندهای دیزل (دویتز، ...) در بازار دیزل ژنراتور ایران و نیز کوتاه نمودن بحث در خصوص عوامل موثر بر قیمت آن برندها، نظری داده نشده است. 

بعد از موتور دیزل ژنراتور مهمترین تاثیر را بر کیفیت و قیمت دیزل ژنراتور دارد. ژنراتورها نیز همچون موتورهای دیزل بر اساس برند و کارخانه سازنده دارای کیفیت و قیمت متنوع هستند. ژنراتور استمفورد ساخت کارخانه انگلستان در پله اول، و ژنراتور مکالته ساخت ایتالیا در پله دوم قیمت قرار دارد. ژنراتور لوری سومر فرانسه به دلیل کیفیت بالای خود از نظر قیمتی در رده ژنراتور استمفورد انگلستان است. این برند به دلیل حضور کم رنگ در بازار ایران و در نتیجه خدمات نسبی ضعیف تر با استقبال کمتری در بازار ایران روبه رو شده است.
ژنراتور استمفورد ساخت چین و مکالته ساخت چین علیرغم اینکه تحت نظارت کارخانه اصلی در چین تولید مینمایند اما از نظر قیمتی بین 5% تا 20% از ژنراتورهای اصلی در رده پایین تری هستند.