مشاوره خرید دیزل ژنراتور

پیکربندی دیزل ژنراتور
پیکر بندی دیزل ژنراتور در دو حالت قابل بررسی است:
توان الکتریکی دیزل ژنراتور
خصوصیات فیزیکی دیزل ژنراتور

اولین سوال در هنگام انتخاب دیزل ژنراتور میزان توان الکتریکی آن است یعنی میزان توان ظاهری دستگاه ( KVA ) و توان اکتیو دستگاه ( KW ) است. این نوع اندازه گیری در دو نوع دستگاه مولد برق از جمله UPS ها ( معمولا برای مصارف سبک مانند برق اضطراری سیستم های کامپیوتری ) و همچنین دیزل ژنراتور ها ( به منظور مصارف سنگین و حجیم مانند تامین برق خانه ، بیمارستان و مصارف صنعتی ) به کاربرده می شود.
حال با این موضوع شما می بایست به دو نکته اساسی توجه داشته باشید که مولد برق شما با در نظر گرفتن توان ظاهری قابل بهرداری است یا توان اکتیو آن!؟ در حالت کلی می توان با در نظر گرفتن این موضوع و سئوالات زیر در انتخاب دیزل ژنراتور خود موفق باشیم:

آیا مولد برق شما برای مصارف صنعتی بوده یا صرفا جهت تامین برق تجهیزات ساده و سبک بکار برده می شود!؟
توضیح: این سئوال به منظور شناسایی میزان قدرت دیزل ژنراتور می باشد.
آیا قطع و وصل برق در مصارف شما امری موقت است یا متناوب؟
توضیح: نوع دیزل ژنراتور باید با توجه به شرایط کاری آن تعریف شود به عبارتی آیا از دیزل ژنراتور به عنوان برق اضطراری ( Standby ) استفاده می شود یا به عنوان یک مولد برق دایم ( Prime Power Source ).
میزان عمر مفید مولد برق را چگونه مد نظر گرفته اید؟
توضیح: این سئوال به منظور مشخص نمودن میزان عمر مفید دستگاه و هزینه های نگهداری آن می باشد. دیزل ژنراتور شما دارای عمر مفید 5 سال است یا کمتر!؟
محل قرار گرفتن مولد برق مورد نظر چگونه است؟
توضیح: یکی از سئوالات بسیار مهم محل نصب دیزل ژنراتور است با توجه به مواردی از جمله میزان فصای اشغال شده از سوی دیزل ژنراتور، تهویه هوا، میزان صدا تولید شده آن و ...
نوع سوخت مولد برق شما چیست؟
توضیح: یکی از مهمترین موارد در انتخاب موتور ژنراتور نوع سوخت آن است که می بایست در نظر گرفت.

FAMCO QR Code 2010کلیه حقوق این مطلب متعلق به گروه صنعتی فامکو می باشد. هر گونه کپی برداری از این مطلب طبق قوانین جرایم رایانه ای پلیس فتا جرم محسوب شده و توسط قوانین وزرات انفورماتیک ایران، وزارت ارشاد، بخش رسانه های دیجیتال برخط و پلیس فتا، قابل پیگیری می باشد.