مزایا و کاربرد لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال تقویت شده با فلز

در لوله و اتصالات پلي اتيلن تقويت شده با فلز hdpe بعنوان اصلي ترين ماده جهت توليد اين لوله ها مورد استفاده قرار ميگيرد. زيرا پلي اتيلن داراي خواصي همچون مقاومت شيميايي بالا در برابر خوردگي و ساييدگي، انعطاف پذيري، وزن سبک، طول عمر بالا تا 50 سال و يا حتي بيشتر و توانايي تحمل بارهاي سنگين ميباشد. لايه hdpe با استيل تقويت ميشود تا به اين ترتيب مقاومتش افزايش پيدا کند و بتواند در برابر استرسها و شوکها مقاومتر از قبل شود. و اين لايه استيل توسط يک لايه پلي اتيلن چگالي بالا تقويت ميشود تا از استيل در برابر خوردگي محافظت کند.
يک لايه پيوند مابين استيل و پلي اتيلن قرار ميگيرد که باعث ميشود يک لوله سه لايه يکپارچه که ان را بعنوان لوله کاروگيت اسپيرال پلي اتيلن تقويت شده با فلز ميشناسيم با کيفيتي عالي شکل بگيرد که هک سبک وزن است وهم بادوام و انعطاف پذير.
از طريق چنين طراحي ساختار ديواره اي لوله کاروگيت اسپيرال تقويت شده با استيلي حاصل ميشود که ميتواند مقاومت حلقوي بالايي حتي تا 16 (KN/m) را داشته باشد که علاوه بر اين از نظر وزني بسيار سبک ميباشد. لوله پلي اتيلن کاروگيت اسپيرال تقويت شده با استيل بعلت مناسب بودن براي مدفون شدن در عمق هاي عميق،هزينه هاي نصب پايين و مقاومت حلقوي بالا اولين انتخاب جهت فاضلابهاي شهري زيرزميني، زهکشي اب سيلابها براي زمينهاي کشاورزي، کانالهاي تخليه پسماندهاي شيميايي،سيستم هاي تخليه زهکشي اتوبانها و سيستم هاي تخليه اب باران و...........ميباشد.
مزايا:
استحکام بالا: مقاومت فشاري خوب و مقاومت در برابر ضربه
ظرفيت جريان بالا: داراي ديواره هاي داخلي صاف و اصطحکاک کم که منجر به مقاومت کم در برابر جريان ميشود.
مقاومت در برابر خوردگي: مقاوم در برابر مواد شيميايي فاضلابها و پسماندها
نصب اسان: وزن سبک، راحتي حمل ونقل و نصب،مدفون کردن لوله تنها نياز به دارد و به تجهيزات بزرگي نيازي ندارد و استفاده از لوله هاي کاروگيت اسپيرال تقويت شده در مصرف زمان و هزينه ها صرفه جويي ميکند.