مزایای لوله های پلی اتیلن برای مصارف اب و فاضلاب شهری چیست؟

ديگر لوله هاي پلاستيکي و اهني نيازمند اتصالات بسياري هستند و معمولا اين اتصالات داراي نشتي هستند.لوله هاي پلي اتيلن طوري به هم جوش داده ميش،ند که اين اتصالات به اندازه ي خود لوله قوي هستند و اين بدان معناست که اين لوله ها اب را درون خود بهتر از ساير لوله ها نگه ميدارند.
چرا يک سيستم بدون نشت انقدر به مساله مهمي تبديل شده است؟
اب يک منبع گرانبها است و حفاظت و نگهداري از اب اکنون در بسياري از کشورها به يک الويت تبديل شده است. براورد شده است که بيش از ?.? بيليون گالن اب نوشيدني هر روز درسيستم هاي اب زيرزميني امريکا از دست ميروند و هدر ميشوند. و اين بدان معناست که حدود ?? درصد از کل اب در سيستم هاي لوله هاي زيرزميني داراي نشتي هستند.شهرداري ها و ماليات دهندگان ديگر نميتوانند اين خسارت را تحمل کنند.
لوله پلي اتيلن چه چيزي راحمل ميکند؟
لوله پلي اتيلن اب اشاميدني،فاضلاب،مواد شيميايي و گازهاي فشرده را حمل ميکند.
ديگر چه موادي براي لوله هاي حمل اب اشاميدني وفاضلابها مور داستفاده قرار ميگيرند؟
دو نوع مواد وجود دارند شامل پلي وينيل کلريد معروف به پي وي سي که از جنس پلاستيک است و يا چدن نشکن که فلزي است و شامل اهن،برنج و کوپر است.
چرا لوله پلي اتيلن از لوله هاي فلزي بهتر است؟
بر خلاف ديگر مواد لوله پلي اتيلن در طول زمان زنگ نميزند و نسبت به مواد شيميايي حساس نيستند و اين لوله ها معمولا انعطاف پذير هستند و لوله و اتصالات پلي اتيلن بسيار سبک هستند و حمل ونقل وتعمير انها بسيار اسان است و معمولا هزينه ها در پروژه هايي که از لوله پلي اتين استفاده ميشود بسيار کم است.
ايا براي نصب لوله پلي اتيلن خاک بايد داراي ويژگي خاصي باشد؟
پاسخ اين سوال خير است زيرا لوله پلي اتيلن خواصي چون انعطاف پذيري، مستحکم بودن و مقاوم بودن در برابر مواد شيميايي را دارد. چنين ويژگي لوله پلي اتيلن را تبديل به بهترين انتخاب براي خاکهاي متحرک و مناطقي که در معرض زلزله هستند تبديل ميکند واين مناطق نيازمند لوله ها با خاصيت عملکرد طولاني مدت و انعطاف پذيري هستند چراکه لوله بايد بتواند در شرايط سخت در اين محيط ها به راحتي نصب شود.
ايا لوله پلي اتيلن را ميتوان بدون حفر لوله مورد استفاده قرار داد؟
پاسخ اين سوال مثبت است. بله لوله پلي اتيلن را ميتوان بدون نياز به بستر سازي مورد استفاده قرار داد مثل اسليپ لاينينگ ويا پايپ برستينگ.
کاربرد لوله پلي اتيلن در مقايسه با ساير لوله ها چگونه هزينه ها را کاهش ميدهد؟
لوله هاي اب پلي اتيلن زير زميني در واقع يک سرمايه گذاري براي ?? تا صد سال است و سالانه حدود ?? بيليون دلار صرف محافظت از لوله ها در برابر خوردگي ميشود. اما لوله هاي پلي اتيلن دچار خوردگي نميشوند و دچار نشت در اتصالات هم نميشوند و به همين دليل چنين هزينه هايي در رابطه با اين لوله ها مطرح نيست. و در مواقعي که نياز به حفر گودال نيست حتي هزينه هاي مربوط به بستر سازي هم از ميان ميرود.در مقايسه با لوله هاي پي وي سي و لوله هاي چدن نشکن هزينه ي چرخه ي زندگي لوله هاي پلي اتيلن بسيار پايين تر است و اين ناشي از هزينه ي نصب پايين است.