محل نصب دیزل ژنراتور

پارامتر مکان دیزل زنراتور اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است.
فضای باز یا فضای بسته
وجود سیستم تهویه
قابلیت دسترسی آسان با فرض بر نکات ایمنی و امنیتی
امکان سنجی از لحاظ نگهداری دیزل ژنراتور به صورت دایم یا موقت در مکان نصب
پارامتر های انتخاب صحیح در نصب دیزل زنراتور در مکان مورد نظر می باشد. شما می توانید با رعایت این موارد بیشترین میزان امنیت و ایمنی را برای خود حاصل نمایید.

فامکو دسترسی ساده و ایمن
در حالت کلی،نحوه دسترسی به دیزل زنراتور جهت تعمیر ونگهداری ، دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. همواره سعی شود دسترسی به دیزل زنراتور را بسیار راحت و ایمن و همچنین با امنیت بالا طراحی کنید به این دلیل که در صورت وجود موارد اضطراری ،به راحتی به دیزل زنراتور دسترسی داشته باشید و موارد ایمنی و امنیت نیز،جزء لاینفک این موضوع محسوب می شود.

فامکو کاهش صدای حاصل از دیزل ژنراتور
کارکردن یک دیزل زنراتور همواره با آلودگی صوتی همراه می شود از این رو، وجود یک کاناپای (کاور دیزل زنراتور ) برای کاهش صدای حاصل از دیزل ژنراتور بسیار مناسب می باشد.

فامکو تهویه
کنترل سیستم تهویه، یکی از مهم ترین مسائل مربوط به نصب و راه اندازی دیزل زنراتور می باشد. سیستم تهویه از دو نظر حائز اهمیت است:
1. خروج گازی های سمی که در حین کار کردن دیزل زنراتور خارج می شود.
2. بهینه سازی سیستم خنک کننده دیزل زنراتور کاهش دما موتور دیزل ژنراتور که باعث افزایش طول عمر دیزل زنراتور می شود.
اقلام تهویه کمکی عمدتا شامل فن خنک کننده رادیاتور، لوله های اگزوز ، هوا را به خارج هدایت نموده و موتور ژنراتور خنک می گردد.

فامکو مخزن سوخت
سوخت گازوئیل به عنوان "سوخت نسبتا خطرناک" نامیده می شود و ذخیره سازی و توزیع آن نیازمند رعایت برخی قوانین و نکات ایمنی می باشد. مهمترین دلایل آتش سوزی در دیزل زنراتور ها، رعایت نکردن نحوه پر کردن تانک دیزل زنراتور می باشد. همواره سطح شیب تانک دیزل زنراتور را قبل از پر کردن و همچنین هنگام استفاده از آن،کنترل نمایید.

فامکو نکات ایمنی در دیزل زنراتور
مهمترین نکات ایمنی در راه اندازی یک دیزل زنراتور عبارت است از:
1. از ریخته شدن سوخت بروی بدنه دیزل زنراتور شدیدا جلوگیری نمایید.
2. اتصالات مربوط به سیستم سوخت رسانی را همواره کنترل نمایید ( در صورت عدم توجه بروز آتش سوزی در دیزل ژنراتور و انفجار در موتور ژنراتور بنزینی را خواهد داشت.)
3. از عدم وجود الکتریسته ساکن در تانک مطمئن شوید.
4. از قرار گرفتن مواد اشتعال زا در کنار دیزل زنراتور جلوگیری نمایید.
5. از میزان توان خروجی موتور دیزل اطمینان حاصل نمایید که در صورت افزایش دور موتور دیزلی باعث سوخته شدن دیزل زنراتور می شود.

فامکو نتیجه گیری
بنابراین، این موتور ژنراتور ها می توانند انجام کارهایی را تضمین کنند که در آنها بسیاری از تجهیزات، بدون هیچ اختلالی کار می کنند.حتی اگر برق بطور ناگهانی قطع شود. همچنین در شرایطی که شما عازم یک سفر طولانی به خارج از شهر باشید دیزل زنراتور ها و سایر وسایل برقی از جمله موتور برق ها، می توانند کاربرد بسیار مهمی داشته باشند. در حال حاضر، تمام هتل های 5 ستاره، بیمارستان ها، پمپ بنزین ها، سازمان های ارتباطی، واحد های تولیدی، ساختمان های تجاری، مجتمع های تفریحی، صنایع بزرگ، تاسیسات اضطراری، کارخانه های استخراج معدن و مراکز داده ای فن آوری اطلاعات وارتباطات نیازمند ذخیره برق بدون قطعی می باشند .بنابراین ،یک پشتیبان مانند موتورهای دیزل ژنراتور می تواند بسیار پراهمیت باشد.

FAMCO QR Code 2010کلیه حقوق این مطلب متعلق به گروه صنعتی فامکو می باشد. هر گونه کپی برداری از این مطلب طبق قوانین جرایم رایانه ای پلیس فتا جرم محسوب شده و توسط قوانین وزرات انفورماتیک ایران، وزارت ارشاد، بخش رسانه های دیجیتال برخط و پلیس فتا، قابل پیگیری می باشد.