عایق پلی استایرن چیست؟

يونوليت يا پلاستوفوم که اولين بار توسط آلمان نازي در جنگ جهاني دوم براي ساخت پل هاي شناور روي آب ساخته شد،ماده اي سفيد رنگ وعايق رطوبت و صدا است که نمونه اي از آن با نام پلي استايرن انبساطي ( EPS) شناخته مي شود و به صورت گرانول ، ورق و بلوک در اندازه ها و ضخامت هاي گوناگون قابل ارائه است بلوک هاي سقفي پلي استايرن که امروزه در صنعت ساختمان به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند به دليل کاهش بار سقف به ميزان حدودا 200 کيلوگرم در متر مربع سازه را در برابر زلزله به طرز چشمگيري مقاوم کرده و همچنين به عنوان عايق صدا، برودت و رطوبت باعث جلوگيري از هدر رفتن انرژي مي گردد. کانکس

کاربرد هاي پلي استايرن:

امروزه در ساختمان سازي از پانل هاي پلي استايرن جهت ديوار هاي محيطي و جداکننده هاي داخلي استفاده مي شود. بيشترين کاربرد اين محصول در ساختمان هاي بلند پايه مي باشد زيرا در طراحي و ساخت چنين ساختمان هايي کاهش بار مرده مدنظر است که با استفاده از اين محصول دستيابي به اين مهم امکان پذير است.
يکي از مشکلات اصلي در بيشتر سازه ها مشکلات نم و رطوبت مي باشد که گاهي باعث خسارات سنگين و غيرقابل جبران مي شود. ساده ترين راهکار مقابله با اين مشکل عايق بندي رطوبتي مي باشد و متداول ترين عايق رطوبتي قير و گوني است که با توجه به گراني اين نوع مواد ومقرون به صرفه نبودن آن ، مهندسان موفق شدند با استفاده از رزين هاي اکريلاتي و استايرني که با آب حل مي شود، عايق رطوبتي جديدي بسازند که منعطف بوده و به صورت يک لايه 1 ميلي متري روي سطوح مورد نياز اجرا مي شود.
در ساخت سوله و سيلو نيز به دليل سرعت اجراي بالا،کاهش ضخامت ديوارها،مقاومت در برابر طوفان و زلزله هاي مخرب ،قابليت اجرايي پانل براي ديوارهاي بسيار بلند بدون نياز به ساپورت و ....کاربرد دارد.
منبع: conexkarvan