طراحی سه بعدی کانکس

افرادي که قصد کار با اين برنامه را دارند در ابتدا بايد از يک قوه تخيل بسيار بالا برخوردار شوند زيرا فاکتور اساسي براي موفق شدن در کار با اين برنامه تخيل‌پردازي در دنياي مجازي است که با آن سر و کار داريد. در مرحله بعد بايد از تمامي حالات و خواص مواد از جمله چگونگي حالت انعکاس يا تصوير بر روي آن جسم مورد نظر يا چگونگي مراحل ذوب آن جسم در دماهاي مختلف جهت دادن حالت واقعي‌تر به جسم آشنا باشد. کانکس
-کاربرد در معماري
معماران و گرافيست‌ها مي‌توانند از اين برنامه براي پيش‌نمايش بناها و مدل‌هايي که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند. کاربرد ديگر اين نرم افزار در معماري تبديل پلان‌هاي ساده به شکل سه بعدي است همچنين از نقش‌ها و ترسيمات انجام شده در نرم افزار Autocad هم پشتيباني مي‌کند که براي معماران اهميت بسيار دارد همچنين به کمک اين نرم‌افزار مي‌توان نماهاي داخلي ساختمان را طراحي و مشاهده نمود.interior and exterior design را هم مي‌توان به راحتي طراحي نمود و با خروجي گرفتن طرح مي‌توان سازه‌ها را قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص آن را از بين برد که کمک شاياني به معماران و طراحان اين صنعت کرده است.
-مدل سازي
مکس داراي روش‌هاي گوناگوني براي ساخت مدل کانکس مي‌باشد که با کمک ويرايشگرهاي متفاوت و قدرتمند به کاربر براي مدلسازي کمک مي‌کند. در نرم افزار مکس ? روش اصلي براي مدل سازي وجود دارد:
-Mesh\Polygon Modeling
-Patch Modeling
-NURBS Modeling
دو تکنيک پر کاربرد در مدل سازي کانکس مکس عبارت است از:
Box Modeling: که بيشتر در صنعت بازي سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و با تغيير در وجوه و گره‌هاي يک حجم سه بعدي ساده مانند جعبه يا کره به شکل سه بعدي مورد نظر مي‌رسند. (Mesh\Polygon Modeling)
Surface Modeling: ابتدا ترسيم دوبعدي شکل توسط خطوط دو بعدي در مکس (spline) انجام گرفته و با تغيير در محل قرار‌گيري گره‌هاي (vertex) آن به صورت سه بعدي در مي‌آيد. (Patch Modeling)
-متحرک سازي (پويا نمايي)
از جمله توانايي‌هاي ديگر اين نرم‌افزار قابليت متحرک‌سازي آن مي‌باشد که اين محصول را تبديل به يکي از قدرتمندترين نرم‌افزارهاي ساخت محصولات بصري در زمينه ساخت انيميشن و تيزرهاي تبليغاتي کرده است همچنين اين محصول داراي pluginهاي متعدد و قدرتمندي مي‌باشد که در صنعت جلوهاي ويژه سينمايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
character animation که در نسخه‌هاي جديد اين نرم افزار به آن توجه بسيار شده است داراي تواناي‌هاي جديدي مي‌باشد که از اين تواناي‌ها مي‌توان به پلاگين CAT اشاره کرد که براي ساخت انيميشن موجوداتي که داراي چندين پا هستند بسيار مفيد و حائز اهميت ميباشد.
-رندر
عبارت است از تهيه خروجي در قالب فايل‌هاي تصويري از برنامه و محيط کاري در مکس که توسط يک سري دستورات و برنامه‌هاي گرافيکي به نام موتور رندر (Render engine) مي‌باشد. نرم‌افزار مکس داراي موتورهاي رندر زير مي‌باشد.
-scanline renderer
-mental ray (همراه با خود max)
-RenderMan (پلاگين)
-V-Ray (پلاگين)
-Brazil R/S (پلاگين)
-FinalRender (پلاگين)
-Maxwell Render (پلاگين)
-Fry Render (پلاگين)

منبع: conexkarvan