شبیه ساز ساختار موتور دیزل (موتور ديزل ژنراتور)

ژنراتور الکتریکی ( ژنراتور دیزلی ) چگونه کار می کند؟
ژنراتور الکتریکی دستگاهی است از تبدیل انرژی مکانیکی به تولید انرژی الکتریکی می پردازد. ژنراتور بر اساس اصل " القای الکترومغناطیسی " در سال 1831 توسط مایکل فارادی، دانشمند انگلیسی کشف شده است، می باشد.
فارادی کشف کرد که اگر یک هادی الکتریکی، مانند یک سیم مسی، در یک میدان مغناطیسی حرکت نماید، جریان الکتریکی ناشی از هادی حاصل می شود.

انیمیشن زیر یک ژنراتور الکتریکی ساده را نشان می دهد. در انیمیشن، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای گردش ژنراتور ناشی از دستگیره قهوه ای که در جلوی ژنراتور است تامین می شود. در یک دیزل ژنراتور، انرژی مکانیکی توسط موتور دیزل ژنراتور تامین گشته و به ژنراتور دیزلی انتقال پیدا می کند. حرکت دستگیره سیم قرمز را در داخل یک میدان مغناطیسی (خطوط آبی) به چرخش وا می دارد. همانطور که فارادی آموخته، حرکت سیم از طریق میدان مغناطیسی باعث می شود جریان الکتریکی در سیم جریان یابد. از اتصال سیم قرمز به ولت متر ، میزان جریان الکتریکی که تولید می شود را می توان اندازه گرفت. ابزار کنترل بر روی انیمیشن امکان کنترل سرعت و جهت ژنراتور را فراهم می سازد. همچنین شما می توانید از دکمه های رادیویی برای جریان مستقیم یا DC ژنراتور (با کموتاتور) و یا یک جریان متناوب یا AC ژنراتور (بدون کموتاتور) استفاده کنید.

FAMCO QR Code 2010کلیه حقوق این مطلب متعلق به گروه صنعتی فامکو می باشد. هر گونه کپی برداری از این مطلب طبق قوانین جرایم رایانه ای پلیس فتا جرم محسوب شده و توسط قوانین وزرات انفورماتیک ایران، وزارت ارشاد، بخش رسانه های دیجیتال برخط و پلیس فتا، قابل پیگیری می باشد.