دیزل ژنراتور و کاربرد آن در تامین برق اضطراری

دیزل ژنراتور در نیروگاه برق (نیروگاه دیزلی)
نبروگاه های برق از جمله مهم ترین مناطق یک کشور می توانند باشند. از طریق نیروگاه های برق می توان انرژی لازم برای تامین برق یک شهر را فراهم آورد. بدین طریق می توان نور و انرژی برق را به خانه ها، کسب و کارها، مدارس، بیمارستان ها، هتل ها و بسیاری از جاهای دیگر انتقال داد. با این وجود، مواقعی وجود دارد که این نیروگاه ها نیز دچار مشکلات فنی شده و این امر، منجر به کمبود برق و قطعی در شبکه توزیع می شود. از این رو تامین برق اضطراری هم در مراکز نیروگاهی برای تولید برق و هم برای سایر مراکز مصرف کننده برق، امری الزامی می باشد.

فامکو نیروگاه دیزلی
برخی از نیروگاه ها جهت تامین برق صورت دایم یا اضطراری از دستگاههای بسیار قوی از جمله دیزل ژنراتور با قدرت و توان بالایی استفاده می کنند. این گونه نیرو گاه ها به اصطلاح نیروگاه دیزلی نامیده می شوند. میزان قدرت این گونه دیزل ژنراتور ها می بایست در حدی باشد که بتوانند میزان برق هزاران خانه را تامین نمایند. حال با توجه به این موضوع می توان به راحتی دریافت که تامین برق اضطراری صرفا برای مراکزی همانند بیمارستان ها، دانشگاه ها یا سایر بخش های دولتی و خصوصی حائز اهمیت نمی باشد و می توان در راس تمامی آنها خود نیروگاه های برق را در این موضوع مقدم تر دانست.

فامکو دیزل ژنراتور در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سیستم های مخابراتی پل ارتباطی ما با سایر نقاط دنیا می باشند. از این رو برای برای نگهداری خطوط ارتباطات در تمامی کسب کار ها امر حیاتی محسوب می شود و برای مثال بیشتر می توان بانک ها و سیستم های توزیع شده را اشاره نمود. وجود برق اولین امر حیاتی برای زنده نگهداشتن تمامی این تکنولوژ ی ها می باشد. هم اینک تمامی مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین مولد برق اضطراری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده اند. وجود مولد های برق برای مراکز دیتا سنتر امر حیاتی محسوب می شود. وجود دیزل ژنراتور از نوع تامین برق اضطراری در این بخش کمک های بسیار حیاتی را انجام داده است.

FAMCO QR Code 2010کلیه حقوق این مطلب متعلق به گروه صنعتی فامکو می باشد. هر گونه کپی برداری از این مطلب طبق قوانین جرایم رایانه ای پلیس فتا جرم محسوب شده و توسط قوانین وزرات انفورماتیک ایران، وزارت ارشاد، بخش رسانه های دیجیتال برخط و پلیس فتا، قابل پیگیری می باشد.