دوچرخه خود را در کوله پشتی حمل کنید !!!!

با اينکه در اکثر شهرهاي بزرگ و کشورهاي جهان اول، دوچرخه به عنوان وسيله نقليه اي سالم شناخته شده و استفاده از آن بسيار مرسوم است، اما همواره مشکل حمل و نقل دوچرخه در مترو، پيدا کردن جاي پارک مناسب و تامين امنيت آن مساله ساز است. از اين رو گروهي از محققان دانشگاه پکن مصمم به ساخت دوچرخه اي تاشو با قابليت قرارگيري در کوله پشتي شدند. در طراحي و ساخت اين دوچرخه، قاب دايره اي جايگزين قاب مرسوم مثلثي براي بدنه دوچرخه شده است. در واقع اين دوچرخه الکتريکي از چهار دايره تشکيل شده است.
دو دايره به عنوان چرخ و دو دايره دايره ديگر بدنه اصلي دوچرخه را مي سازند. اما نکته جالب ديگري که در طراحي اي دوچرخه، نظرها را به خود جلب مي کند، صندلي يا همان زين دوچرخه است. در نگاه اول شما يک صندلي براي قرار گيري دوچرخه سوار مي بينيد، اما اگر دقيق تر نگاه کنيد، صندلي دوچرخه در واقع کوله دوچرخه سواري است که دوچرخه پس از جمع شدن درون آن قرار ميگيرد. در نمونه اوليه، باتري دوچرخه قادر است با حداکثر سرعت ?? کيلومتر به ازاي ?? دقيقه شارژ حرکت کند. اما طراحان براي شارژ باتري نيز راهي در نظر گرفته اند تا اگر باتري در ميانه راه تمام شد، دوچرخه قادر به شارژ مجدد باشد. براي دوچرخه شارژري قابل حمل در نظر گرفته شده که مي تواند در مدت ?? دقيقه و از طريق برق شهري، باتري را کاملا شارژ کند.
البته متاسفانه در طي جديدترين اخبار منتشر شده از سوي تيم سازنده اين دوچرخه، طرح پيشنهادي و نمونه اوليه ساخته شده به دليل کمبود بودجه و بالا بودن هزينه هاي ساخت و همچنين گران بودن کربن که براي بدنه دوچرخه در نظر گرفته شده است، به توليد انبوه نرسيده و در حد نمونه اوليه باقي مانده است. اما همچنان يکي از برترين طرح هاي دوچرخه هاي الکتريکي تاشو مي باشد.