درب فروشگاهی اتوماتیک

يکي از وسايلي که به منظور رفاه بشر در نظر گرفته شده اختراع درب هاي اتوماتيک است استفاده از دربهاي اتوماتيک به اندازه اي رواج پيدا کرده که انگار از همان ابتدا بوده است. دربهاي اتوماتيک به منظور هاي مختلفي در ادارات، شرکتها، منازل، فروشگاه ها و... مورد استفاده قرار مي گيرد. گفته مي شود اولين درب ريلي در کشور يونان و براي يک معبد ساخته شد.
استفاده از درب اتوماتيک در فروشگاه باعث سهولت رفت و آمد و حفظ نظم مي شود، درب اتوماتيک فروشگاه درب هوشمندي است که که افراد بدون لمس کردن درب از فاصله معين مي توانند با کنترلر درب را باز يا بسته نمايند.
درب هاي اتوماتيک به دو دسته الکتروهيدروليک و الکترومکانيک تقسيم بندي مي شوند، معمولا درب فروشگاهي اتوماتيکي الکتروهيدوليک مي باشند که براي رفت و آمدهاي بالاي فروشگاه مناسب است. از درب بازکن هاي الکترومکانيک بيشتر در جاهايي استفاده مي کنند که تردد پايين و متوسط دارند.
دربهاي اتوماتيک فروشگاه نقش مهمي در رواني تردد دارند، چرا که ديگر نيازي به استفاده از نيروي انساني براي باز و بسته کردن در نيست و حتي باعث اتلاف انرژي به دليل بازبودن طولاني مدت در و ورود و خروج دماي داخل فروشگاه به محيط بيرون نمي شود.
درب اتوماتيک فروشگاه باعث برقراري امنيت هر چه بيشتر مي شود چرا که مجهز به حس گرهايي است که هنگام شب با بسته شدن به راحتي باز نمي شود.
درب اتوماتيک فروشگاه معمولا از انواع دربهاي اتوماتيک شيشه اي است، چرا که زيبايي بصري خاصي دارد و راحت باز و بسته مي شود.
درب اتوماتيک فروشگاه علاوه بر سرعت در عبور و مرور نوعي باعث جلب توجه و خوشآمدگويي مراجعه کنندگان و مشتريان به فروشگاه هم مي شود که طبق تحقيقات صورت گرفته تاثير بسزايي در ذهن افراد دارد.

استفاده از دربهاي اتوماتيک فروشگاه باعث مي شود افراد کهنسال که از ناتواني جسمي برخوردار هستند نيز بدون نياز به نيروي فيزيکي به آساني باز يا بسته شوند.
در توليد دربهاي اتوماتيک فروشگاهي علاوه بر استفاده از موارد اوليه خاص اين دربها از طراحي منحصربفردي برخوردار هستند، همچنين جنبه هاي اقتصادي و زيست محيطي نيز در طراحي دربهاي اتوماتيک فروشگاهي رعايت مي شود، همين عوامل باعث شده بيشتر از دربهاي اتوماتيک در فروشگاه ها بهره گرفته شود.
دربهاي اتوماتيک فروشگاهي از کيفيت و زيبايي بسيار بالايي برخوردار است، با توجه به تعداد مراجعين که معمولا در فروشگاه هاي بزرگ بالاي صد نفر تردد دارند سعي مي کنند دربها را از مقاومت خوبي بسازند که جوابگوي اين تعداد از مشتريان باشد.
دربهاي اتوماتيک فروشگاهي همچنين با تغيير فصول از اتلاف انرژي جلوگيري مي کند و باعث مي شود دماي گرمايشي و سرمايشي محيط داخل به بيرون نفوذ پيدا نکند.
دربهاي اتوماتيک فروشگاهي با مقاومت بالا و ضد حريق توليد مي شوند که در مواقع اضطراري باعث امنيت ساختمان مي شود. همچنين در اين دربها از برق اضطراري در مواقع قطعي برق استفاده مي شود.
دربهاي اتوماتيک فروشگاهي علاوه بر زيبايي و شکيل بودن ظاهري، نمادي از پيشرفت و تکنولوژي به کاربرده شده در فروشگاه مي تواند باشد که بر وجهه فروشگاه مي افزايد و باعث جذب مشتريان بيشتري براي خريد به فروشگاه مي شود.