تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی

همه ي ما شنيده ايم که خريد پالت پلاستيکي بسيار بصرفه تر از خريد پالت چوبي و يا فلزي است اما علت آن اطلاعي ندارم. براي همين منظور به بررسي ويژگي اين دو نوع پالت مي پردازيم:

مقاومت در برابر نفوذ مواد آلي و شيميايي:

پالت پلاستيکي به علت آنکه از مواد پلي اتيلن سنگين ساخته شده است در برابر مواد شيميايي مقاوم بود و در آن نفوذ نمي کند. اما در پالت چوبي به سرعت از بين ميرود.

سازگاري با محيط زيست:

همانطور که از نام پالت چوبي پيداست از چوب ساخته ميشود براي توليد انبوه پالت هاي چوبي بايد تعداد زيادي از درخت قطع شود که بسيار براي محيط زيست ضرر دارد و باعث جنگل زدايي و تخريب زيست محيطي ميشود همچنين اين پالت ها به مرور زمان شروع به پوسيدن ميکند و در اثر پوسيدگي از خود گاز متان توليد مي نمايد و پس از پوسيدن هيچ ارزشي ندارد اما در مورد پالت پلاستيکي چنين نيست و حتي مستحلک شده آن ارزش زيادي دارد و مي توان آن ها را به طور 100% بازيافت کرد.

صرفه اقتصادي:

پالت هاي پلاستيکي از پالت چوبي ارزان تر بوده و همچنين شما ميتوانيد بعد از استفاده و آن ها اغدام به فروش پالت پلاستيکي دست دوم خود نماييد.

دوام:

طول عمر پالت چوبي 3 سال است در حالي که طول عمر پالت پلاستيکي 15 سال مي باشد.

ايمني:

پالت پلاستيکي داراي گوشه هاي گرد و نرم بوده و به کارگران و کالا ها هيچ آسيبي نمي رساند در حالي که پالت چوبي داراي گوشه هاي تيز ميباشد و به کارگران و کالاها آسيب ميرساند.

ساخت سفارشي:

در صورتي که شما پالت پلاستيکي سفارش دهيد مي توانيد نوع طرح، رنگبندي آن را انتخاب کنيد و لوگو و مهر شرکت کود را بر روي آن حک کنيد و يا از امکاناتي نظير ضد شاخه ترمز ماشين، مهر داغ و... بهره ببريد اما در صورت سفارش دادن پالت چوبي فقط ميتوان بر روي آن نقاشي کنند يا بر چسب بچسبانند که دوام بسيار کمي دارد.

بهداشتي:

پالت پلاستيکي بسيار بهداشتي بوده زيرا ضد آب است و به آساني با آب و مواد شوينده معمولي تميز ميشود. اما پالت چوبي هنگامي که با آب تماس پيدا ميکند از فرومي پاشد و نياز به لجن زدايي داردو براي لنج زدايي بايد هزينه اي پرداخت کنيد.

سهولت جابجايي:

پالت پلاستيکي در عين مقاومت زياد بسيار سبک مي باشد و به راحتي ميتوان آن ها را جابجا کرد. اما پالت چوبي وزن زيادي دارد.

مقاومت در برابر فشار و شوک:

پالت پلاستيکي به علت وجود پلاستيک فشرده شده در برابر فشار زياد و شک نميشکند اما پالت چوبي چنين نيست.