تفاوت سانترال پرظرفیت دیجیتال و سانترال پرظرفیت تحت شبکه

در شرکت هاي بزرگ ديگر استفاده از سانترال که ظرفيت انتخاب و راه حل درستي نيست و بايد از سانترال پر ظرفيت استفاده شود. اما بزرگترين سوالي که در ذهن افراد به وجود مي آيد تفاوت سانترال روي TDA (سانترال ديجيتال) با سانترال سري TDE (سانترال تحت شبکه) چيست؟
اين دو سري در بيشتر مدل ها امکاناتي مشابه دارند مانند تعداد خطوط پشتيباني شهري و تعاد خطوط پشتيباني خطوط داخلي است. در اين دو نکته و امکان استفاده از تلفن هاي هايبريد، تلفن آنالوگ، تلفن ديجيتال کاملا مشابه هستند اما تفاوت هايي بسيار بزرگ بين اين دو سري از محصولات وجود دارد که به شرح آنها مي پردازيم.
اين تفاوتي که اين دو محصول دارند که بزرگترين وجه تمايز آنها به حساب مي آيد کاملا در نام آن شخص است. تحت شبکه بودن و امکان کاربر روي بستر وب از بزرگترين برتري هاي اين محصول به حساب مي آيد. اين ويژگي به کاربر کمک مي کند تا چندين دفتر را در نقاط جغرافيايي مختلف ارتباط دهد. همچنين امکان برنامهم ريزي از راه دور و اجرا و پياده سازي تنظيمات مورد نظر بهترين سيستمي است که مي توان از آن بهره برد. سانترال ديجيتال، سيستم هاي مخابراتي پيشرفته اي هستند که مختص يک سازمان هستند و براي شرکتهايي با چند دفتر مختلف کارايي لازم را ندارد. سانترال روي TDA با تهيه و نصب کارت هاي Voip امکان برقراري تماس اينترنتي را مي دهد اما با شرايطي و قوانيني خاص که بسيار محدود است و فرد را سريعا از برقراري تماس اينترنتي منصرف ميکند.
پيشتيباني از پروتکل Sip از ويژگي هاي مهم و بسيار بي نظير سانترال تحت شبکه است که در تمام مدل ها از Ka-TDE100 تا Ka-TDE660 بکار رفته است و به کاربر کمک مي کند تا بتواند به راحتي با هر وسيله اي از طريق اينترنت به تماس هاي خود پاسخ دهد و يا به راحتي تماس را برقرار کند. (نصب سانترال)
سانترال تحت شبکه داراي دو درگاره LAN (درگاه شبکه) است که از اين طريق امکان فعال سازي بر روي بستر وب را به کاربر خود مي دهد. وجود اين دو درگاه به مجموعه کمک مي کند تا بتوانند از کار CTI به راحتي استفاده کنند. اين کارت در بهبود سيستم پاسخ گويي و مديريت و کنترل تماس ها بهترين سرويس کمک کننده به حساب مي آيد.

از ديگر تفاوت هاي اين تجهيزات مخابراتي در طريقه برنامه ريزي آن است. که در سري TDA برنامه ريزي فقط از طريق درگاه usb که بر روي دستگاه است ميسر مي شود اما در سانترال تحت شبکه به دليل فعال بودن بر روي شبکه WAN, LAN به راحتي مي توان از هر جايي که دسترسي به اينترنت داشته باشيد تنظيمات مورد نظر را پياده سازي کنيد.
وجود 2 درگاه وسعي صدا در سانترال پر ظرفيت تحت شبکه به کاربران اين امکان را مي دهد تا به جاي استفاده از کارت هاي TDA0140 و TDA0141 از طريق يکي از درگاه هاي صدا، سروي ديزا را به راحتي پايه گذاري کنند و هزينه خريد کارت هاي مختلف به راحتي کاهش مي يابد.
همچنين امکان بهره گيري از تلفن هايي تحت شبکه با امکان تعريف و استفاده در چندين جاي مختلف از بزرگترين مزاياي اين سيستم تحت شبکه است که براي کاربران امکان پذير شده است. استفاده مفيد و پويايي از بهترين امکانات تلفن تحت شبکه در هنگام اتصال به سانترال تحت شبکه نمود پيدا مي کند.
وجود کارت ipcmpr که در سري TDE وجود دارد به مجموعه اين امکان را مي دهد که از طريق فعال سازي کدهايي خاص به جاي اشغال فضايي از دستگاه سانترال امکاناتي را فعال کنند که اين امر در سانترال TDA امکان پذير نيست.