تبلیغات محیطی در فرودگاه

از دیر باز انسان به دنبال سفر بوده و با اهداف مختلفی از جمله تجارت، ماجراجویی و… قدم در راه سفر گذاشته است . در گذشته مردم با چهارپایانی همچون اسب، شتر، قاطر سفر میکردند اما با گذشت زمان و اکتشافات مختلف وسایل نقلیه مختلفی به عرصه ظهور رسید. قطار، کشتی و هواپیما. هواپیما برای نخستین بار توسط برادران رایت به شکل اولیه خود یعنی یک هواپیمای شخصی تولید شد که با تغییرات مختلف در مرور زمان بر روی این شکل اولیه مدلهای مختلف آن از جمله هواپیماهای شخصی، سم پاشی، جنگی و مسافربری تولید شد. از آنجایی که هواپیما برای اوج و فرود خود نیاز به مکانی هموار داشت به تدریج مکانهایی نیز به وجود آمد به نام فرودگاه که همان محل پرواز و فرود هواپیما است. فرودگاه های مورد نظر ما یعنی فرودگاه های مسافربری از دو بخش اصلی باند فرودگاه و ساختمان فرودگاه تشکیل می شوند. از آنجایی که مسافرت با هواپیما باعث صرفه جویی در وقت و از طرفی هزینه بالایی دارد از این رو تمام اقشار توان مالی سفر با هواپیما را نداشته و همواره افرادی خاص همچون مدیران، مهندسین و متخصصین مختلف از هواپیما برای سفرهای خود استفاده می کنند.

مزایای تبلیغات محیطی در فرودگاه
تبلیغات بازویی نیرومند درگسترش برند (نام و سمبل بصری محصول) و معرفی هویت سازمانها است و از بین رسانه ها، تبلیغات محیطی یکی از بیاد ماندنی ترین نوع تبلیغات در بین اقشار یک جامعه است که منجر به فروش بیشتر و ساخت برند می شود. این موضوع را می توان در بین برند های درجه یک دنیا مشاهده نمود. اما واضح است که تبلیغات به تنهایی نمی تواند همه ابعاد فعالیت فروش را پوشش دهد. پس اولین قدم این است که مشخص کنیم یک شرکت از تبلیغات محیطی چه چیزی را انتظار دارد.

محل قرارگرفتن تبلیغات یکی از حائزاهمیت ترین جنبه های تبلیغاتی می باشد .فرودگاه ها به لحاظ این که یکی از پر رفت و آمدترین مکان های عمومی محسوب می شوند تبلیغات در فرودگاه اهمیت ویژه ای می یابد چرا که علاوه بر ایجاد تنوع بصری و در آمدن از یکنواختی محیط می توانند برای معرفی یک برند به مسافرانی که از نقاط مختلف جهان در این مکان حضور پیدا می کنند صورت گیرند.

معایب تبلیغات محیطی (از جمله تلویزیون شهری) در فرودگاه
تبلیغ در فرودگاه معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به این نکته اشاره کرد که مخاطبین تبلیغات افرادی خاص همچون مدیران، مهندسین، متخصصین و از این قبیلند از این رو نمی توان هر محصولی را در فرودگاه تبلیغ کرد و از طرفی زمان برای این افراد اهمیت بالایی دارد و وقت خود را صرف مطالعه تبلیغات ساده نخواهند کرد و تبلیغ باید به قدری جالب و جذاب باشد که این افراد را به خود جذب کند.