بایدهای درب های اتوماتیکی

تصور کنيد عجله داريد، خودرويتان را که داخل حياط هست سوار مي شويد و استارت مي زنيد با گذاشتن پا روي گاز در عرض چند ثانيه خود را به دم در مي رسانيد؛ در بسته است بنابراين مجبور هستيد پياده شويد در را باز کنيد و دوباره برگرديد و سوار ماشين شويد و بازهم براي بستن در بايد پياده شويد.
مي بينيد که زمان زيادي را بايد براي يک باز و بسته کردن ساده در صرف کنيد، يا تصور کنيد درب منزلتان به هر دليلي به سختي باز و بسته مي شود و هنگام ورود و خروج بايد نيروي فيزيکي زيادي وارد کنيد تا بتوانيد داخل يا خارج شويد؛ اما امروزه با پيشرفت هايي که در دنياي تکنولوژي صورت گرفته، صنعتگران توانسته اند دربهاي اتوماتيکي را توليد کنند که ديگر هيچ نيازي به استفاده از نيروي فيزيکي نيست.
درب اتوماتيک با آسان سازي ورود و خروج، ورود و خروج افراد را به دنياي فناوري خوش آمد مي گويد.
اما بايد گفت علاوه بر مزايايي که نوشته شد درب هاي اتوماتيکي مزيت هاي ديگري نيز دارند؛ به دليل نوع مواد استفاده شده ، اين دربها دوستدار محيط زيست نام گرفته اند.
همچنين در انرژي برودتي- حرارتي صرفه جويي قابل توجهي مي کنند، براي مکان هايي مثل فروشگاه ها يا ادارات يا بانکها و... که رفت و آمد در آن زياد است.
فضاگيري اين نوع درب اتوماتيک کاملا به اندازه است، چرا که از حداکثر فضاي موجود استفاده مي شود و براي هر مکاني به اندازه همان مکان درب ساخته مي شود.
براي مکان هايي مثل بيمارستان، درمانگاه، مراکز توان بخشي و معلولين گزينه بسيارمناسبي محسوب مي شود مخصوصا که از يک سري امکانات و خدمات ويژه اي مخصوص اين اماکن استفاده شده است.

دربهاي اتوماتيکي به دليل بهره گيري از طراحي هاي جديد و مدرن به نماي ورودي ساختمان زيبايي دوچنداني مي بخشند.
دربهاي اتوماتيکي با توجه به ميزان تردد ، نوع مراجعين، فصول و ساعتهاي شبانه روز ، سرعت باز و بسته شدن درب را تنظيم مي کنند.
با تعبيه قفل الکترومکانيکي در درب اتوماتيکي امنيت را به نحو چشمگيري بالا برده است.
درب اتوماتيک با نصب و تنظيم آسان و سريع در مواقعي که در به تعمير و تنظيم خاصي نياز دارد، به راحتي به فرد اجازه تعمير مي دهد.
سه نوع مختلف از اين دربها وجود دارد:
درب اتوماتيک پنوماتيک:
اين نوع دربها به گونه اي ساخته شده که با فشار باد به جک ها در باز و بسته مي شود. قيمت مناسب و کيفيت قابل قبول آن از مزيتهاي آن محسوب مي شود؛ البته سنگين و پر سروصدا بودن کمپرسور باد باعث مي شود هر ماه درب سرويس شود.
دربهاي الکترومکانيک:
کنترل اين دربها با استفاده از موتور کوچکي است که در داخل جک ها تعبيه شده است. مزاياي بسياري براي اين دربها ذکر شده از جمله اندازه کوچک تابلو فرمان، و مستقل بودن قسمت مکانيکي با قسمت الکترونيکي، انعطاف عالي دستگاه با مکاني که قرار است درب در آنجا نصب شود، همچنين ايمني خوب و نياز به سرويس کم در مقايسه با درب هاي پنوماتيک از نقاط قوت اين دربها به شمار مي آيند.
البته اين دربها در مقابل فشار زياد مقاوم نيستند و امکان آسيب پذيري وجود دارد.
دربهاي اتوماتيک هيدروليکي:
شايد به جرات بتوان گفت اين دربها با قدرت هيدوليکي بالاي جک و کارکرد بسيار بالا و استهلاک پذيري کم آن نسبت به دو نوع قبلي در رده دربهاي بي عيب محسوب مي شود. اين دربها بسيار مناسب مکانهايي است که در آن رفت و آمد زياد است. البته اين دربها باوجود تمام مزاياي خوب آن گران هستند و بدون زدن دکمه ريموت امکان ورود غيرممکن است.