ایربگ مخصوص دوچرخه سواران !!!

Hövding اولين ايربگ ساخته شده مخصوص دوچرخه سواران است که نتيجه تحقيقات گسترده در زمينه لوازم و قطعات دوچرخه از سال ???? تا کنون مي باشد. Hövding به سنسورهاي بسيار پيشرفته مجهز شده که از طريق آن ها مي تواند الگوهاي حرکتي دوچرخه سوار را احساس کرده و در صورت بروز حادثه واکنش نشان دهد. اين ايربگ پس از باز شدن، گردن دوچرخه سوار را به خوبي در بر گرفته و ضربه هاي ناشي از تصادف را به بهترين شکل ممکن جذب مي کند.
سيستم ايربگ
طراحي اين ايربگ مانند کلاه کاپشن مي ماند و از نوعي نايلون ساخته شده که در برابر خراش هاي ناشي از کشش بر روي زمين مقاوم است. Hövding در عين حال که از تمام سر محافظت ميکند، مانعي براي ديد دوچرخه سوار نخواهد بود. نگهدارنده گاز که در هنگام حادثه فعال شده و ايربگ را پر مي کند، در پشت يقه تعبيه شده است.
جالب است بدانيد که با کمک الگوبرداري از حالت هاي مختلف دوچرخه سواري (اعم از هنرنمايي با دوچرخه، دوچرخه سواري معمولي و تصادفات) و بازسازي آن ها به وسيله عروسک شبيه ساز انسان، الگوريتم خاصي از تفاوت و تشخيص حالت هاي ذکر شده به دست آمد که اساس کار سنسورهاي ايربگ مي باشد.اين کار، فرآيندي بسيار مهم و زمان بر بود زيرا بايد هزاران حالت مختلف تصادف يا هنرنمايي هاي خاص با دوچرخه بازسازي مي شد تا بتوان به الگوريتمي جامع و کامل دست يافت. Hövding داراي يک باتريست که به راحتي از طريق اتصال کابل USB به کامپيوتر قابل شارژ مي باشد. البته از اين نکته نبايد غافل شد که باتري انرژي لازم براي ? ساعت دوچرخه سواري را در خود ذخيره مي کند. براي شارژ باتري حتي مي توانيد از شارژر گوشي تلفن همراه خود نيز استفاده کنيد. تمامي تجهيزات Hövding در يقه اي جا داده شده که دور گردن قرار مي گيرد. اين يقه از ترکيبات ضد آب ساخته شده تا محافظي براي سيستم هاي درون خود باشد. هرچند اين يقه قابل شستشو نمي باشد اما در برابر عرق، گرد و خاک و هرگونه سايش توسط پوشش خارجي خود محافظت مي شود. در صورت کثيف شدن يقه، کافيست با دستمال مرطوب منطقه مورد نظر را تميز کنيد، جنس يقه به گونه ايست که به راحتي تميز مي شود. وزن يقه و تجهيزات درونش به طور يکنواخت بر روي شانه ها تقسيم شده ولي در قسمت پشت کمي بيشتر است که اين امر کمک مي کند وزن اضافه از روي شانه ها به پشت منتقل شده و دوچرخه سوار از اين جهت احساس خستگي نکند. هدف اصلي از طراحي پوشش خارجي براي يقه Hövding محافظت در برابر آلودگي، شستشوي راحت و ست کردن آن با پوشش خود است. به همين خاطر در طرح هاي مختلف به فروش مي رسد. اين ايربگ که توسط مهندسين سوئدي طراحي و ساخته شده درون خود تراشه اي دارد که اطلاعات الگوي حرکتي دوچرخه سوار را از لحظه وقوع تصادف به مدت ده ثانيه ضبط کرده تا در بهبود عملکرد محصول و به روز رساني آن کمک کند.